הושלמה עיסקת מכירת נכסי שוופס לקוקה קולה - בשווי נמוך מהמקורי

קדבורי-שוופס הבריטית העבירה בסוף השבוע רשמית את נתח הארי של פעילותהמשקאותהלא-האירופית והלא-אמריקנית שלה, לענקית המשקאות האמריקנית קוקה קולה, בעיסקה שבה קיבלה בסופו של דבר מיליארד דולר פחות מההסכם המקורי בין השתיים.

בכירי קדבורי-שוופס אישרו כי קיבלו מקוקה קולה 705 מיליון דולר במזומן בתמורה לפעילות מותגי שוופס, ד"ר פפר, קנדה דריי וקראש ב-155 מדינות, בעיקר מחוץ לשוקי אירופה וארה"ב.

בכירי החברה מסרו עוד כי דחו לפי שעה את חתימת ההסכם למכירת פעילות המותגים הללו בכמה מדינות שהיו כלולות בהסכם המקורי, ביניהן אוסטריה, קנדה, מקסיקו וניו זילנד, עד שתתקבל חוות הדעת של רשויות הפיקוח בסוגיה זו.

במקביל הושלמה בינתיים רכישת המותגים בארצות כמו פולין, הונגריה, הרפובליקה הסלובקית, שפעילותם תישאר כפופה לחטיבת המשקאות של קדבורי-שוופס "לעתיד הנראה לעין", גם זאת על רקע מכשולים דומים הצפויים מצד רשויות הפיקוח.

"הבטחנו מחיר גבוה לחלק ניכר מפעילות המשקאות שלנו", מסר מנכ"ל קדבורי-שוופס, ג'ון סנדרלנד. "נשאיר בידינו את פעילות המשקאות החזקה והרווחית בארה"ב ובאירופה, ובמקביל נרחיב את האופציות האסטרטגיות שלנו להמשך הפיתוח של החברה".

עם זאת, שווייה הסופי של העיסקה עדיין נמוך בכמחצית מהסכום המקורי של 1.85 מיליארד דולר, שאותו הסכימה לשלם קוקה קולה תמורת כל פעילות המשקאות הקלים מחוץ לשווקי ארה"ב, דרום אפריקה וצרפת.

התיקון במחיר העיסקה בוצע במאי, אחרי שכמה מדינות אירופיות איימו לחסום את העיסקה, משום שהיא תעניק לקוקה קולה נוכחות דומיננטית בשווקי המשקאות שלהן. בתגובה להתנגדות, הסכימה קדבורי לשמור בידה את מרבית הפעילות במערב אירופה, והפחיתה את שווי העיסקה ב-1.1 מיליארד דולר.

בנוסף להסכם עם קוקה קולה, מקיימת קדבורי-שוופס דרום אפריקה מגעים למכירת פעילות המשקאות המוגזים שלה בדרום אפריקה לקוקה קולה. קדבורי-שוופס מחזיקה בנתח של %55 בחברה