הפחתת 4 נקודות למכבי; גיא עזורי הורחק לשנתיים

מכבי גם נקנסה ב-100 אלף ש' * אדרי הורחק מ-6 משחקים

בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל הטיל היום (ג') עונשים כבדים על מכבי ת"א ועוזר מאמן הכושר, גיא עזורי, בעקבות נטילת סם ממריץ "אפרדין" ע"י שחקן הקבוצה, כפיר אדרי. ממכבי ת"א הופחתו 4 נקודות ליגה בפועל (בעונה הקרובה) ו-4 נקודות על תנאי לתקופה של שנתיים. בנוסף לכך נקנסה הקבוצה ב-100,000 שקל. עזורי הורחק לתקופה של שנתיים מכל פעילות באגודת ספורט המסונפת להתאחדות לכדורגל. אדרי עצמו ספג עונש קל יחסית - הרחקה משישה משחקים.

דייני בית הדין המשמעתי, יורם קמין וישראל שמעוני, מותחים בפסק הדין ביקורת על גיא עזורי ומכבי ת"א. גם על כפיר אדרי נמתחת ביקורת, אבל הדיינים ציינו שלנוכח נסיבות המקרה, הם הסתפקו בהטלת עונש קל יחסית לדרישת תובע ההתאחדות לכדורגל, שדרש להרחיקו לתקופה של חצי שנה.

"התכשירים חולקו לשחקנים בחדר ההלבשה של הקבוצה, זמן קצר טרם תחילת המשחקים בגלוי ולעיני נושאי תפקידים באגודה. הכדורים ניטלו בגלוי בעת שהותם (לפחות מעת לעת) של המאמן, עוזר המאמן, הרופא והמעסה. עם זאת, לא הוצגו בפנינו ראיות כי למי מבין הנוכחים הללו היתה ידיעה ממשית, כי השחקנים נוטלים כדור המכיל חומר אסור".

הדיינים כותבים בהחלטתם המשתרעת על פני 13 עמודים, כי כפיר אדרי "לקה 'בעיוורון מכוון' ונמנע מלראות את הדברים כהווייתם באופן המצדיק ייחוס של כוונה להתנהגותו הפסולה".

בפסק הדין מצויין, כי נטילת הכדור גרמה לעירנות יתר, כמו בלילה שלאחר המשחק, שאובחנה ע"י שחקנים אחרים. הם מצטטים בנושא זה את עדותו של דוד רביבו: "לכדור הזה היתה תופעת לוואי מוזרה. בלילה שלאחר המשחק לא הצלחתי לישון כמו שהייתי רגיל בדרך כלל".

בית הדין גם דחה את טענת יו"ר מכבי ת"א, לוני הרציקוביץ, שגיא עזורי פעל במסגרת הדרג המקצועי, שהוא דרג נמוך הכפוך לצוות הניהולי: "עם כל הכבוד, סבורנו כי גם אם תיאורטית אמורה האגודה לפעול באופן זה, הרי בפועל, בכל הקשור בתוספי המזון ובכדורים אשר ניתנו לשחקנים, הפקיע הדרג הניהולי מעצמו את סמכויותיו והעבירן באופן מלא לידי עזורי".

בהחלטה מודגש, שהעונש הראוי למכבי ת"א הינו פסיקת הפסדים טכניים והפחתת נקודות בעונה החולפת, בגין המשחקים בהם הושג היתרון בעקבות השימוש בסם הממריץ. אולם, כיוון שלא הוכח באילו משחקים נעשה השימוש בתכשיר האסור, למעט המשחק מול הפועל חיפה (משחק בו נוצחה מכבי ת"א, ממילא), הוחלט להימנע מעונש זה.

בית הדין גם התחשב בבקשת תובע ההתאחדות להימנע מהפחתת נקודות בעונה החולפת, כיוון שהדבר עלול לפגוע בייצוג הכדורגל הישראלי באירופה (מכבי ת"א תשחק במסגרת גביע אופ"א)