בתוך חודשיים צפוי מיכרז להמשך נתיבי איילון צפון

בהיקף של כ-200 מיליון ש' ש הליכי ההפקעה לקראת סיום

מע"צ ונתיבי איילון צפויים לפרסם בעוד כחודשיים מיכרז להמשך סלילת נתיבי איילון צפון, מגשר שבעת הכוכבים בהרצליה עד רחוב הבריגדה בכפר שמריהו. העלות הצפויה של הפרוייקט מוערכת בכ-200 מיליון שקל. בימים אלה מתבצעים השלבים האחרונים של הליכי הפקעת האדמות לצורך סלילת הכביש.

החלק הקיים של נתיבי איילון צפון צפוי להיפתח לתנועה לכל הכיוונים בתוך כ-6 חודשים, לאור חתימת ההסכם בין משרד התחבורה לבין עיריית הרצליה. לפי ההסכם, שנחתם לפני כשבועיים, בשלב הראשון, בעוד כחודשיים, ייפתח הגשר ברחוב שבעת הכוכבים. בשלב השני, תיפתח הלולאה במחלף שבעת הכוכבים לפנייה שמאלה (ממזרח לדרום) בלבד. לאחר מכן ייערכו ספירות תנועה וייקבעו ההסדרים הדרושים ברמזורים שבמחלף הסירה. בשלב השלישי תיפתח הרמפה בשדרות שבעת הכוכבים לפנייה ימינה (ממערב לדרום), לאחר שיוסדרו השינויים המתבקשים ברמזורים של מחלף הסירה.

הוסכם, כי איילון צפון ייפתח לתנועה מדרום לצפון, רק לאחר שיוחל בעבודת הסלילה בקטע הצפוני שבין שדרות שבעת הכוכבים לרחוב הבריגדה. כמו כן, הוחלט לאפשר פנייה מבוקרת שמאלה בשדרות ירושלים לרחוב הבריגדה, באמצעות רמזור, כדי לאפשר מעבר חצייה להולכי רגל ויציאת כלי רכב משכונת גן רש"ל.

כזכור, התנגדה ראש עיריית הרצליה, יעל גרמן, לפתיחת נתיבי איילון, מבלי שייעשו ההסדרים החיוניים להקלת עומס תנועה בהרצליה. היא טענה, כי פתיחה בלתי מבוקרת של נתיבי איילון עלולה להעלות את עומס התנועה בהרצליה בשיעור של %50.

בינתיים נודע, כי בעיות בהפעלת מכון טיהור השפכים החדש של הרצליה עלולות לעכב את פתיחת הכביש. כזכור, הוקם מכון חדש במקום הישן שהיה ממוקם בתוואי הכביש. אולם, בגלל בעיות טכנולוגיות בהפעלת המכון החדש, נאלצת עדיין העירייה להשתמש בבריכת הבוצה של המכון הישן