סמנכ"ל המסחר הפורש מאל-על במגעים עם חברת התעופה דלתא

מקורות באל-על: אם גת מנהל מגעים עם דלתא, עליו לעבור צינון

סמנכ"ל המסחר והיחסים הבינלאומיים באל-על, מיקי גת, הסמנכ"ל הבכיר ביותר בחברה, שהודיע על פרישתו מהחברה, נמצא במגעים עם חברת התעופה האמריקנית דלתא, למינויו למנכ"ל החברה בישראל. כך נודע ל"גלובס". לדלתא אין כיום מנכ"ל בארץ, לאחר שהפסיקה לטוס לישראל לפני כשלוש שנים. היא פועלת בארץ באמצעות נציג מכירות כללי (GSA). עתה בוחנת דלתא את חידוש הטיסות, עקב ההתעוררות שחלה בקו ועקב הכנסת מטוסים מתאימים בצי מטוסיה לטיסות ישירות מארה"ב לישראל.

גת לא הכחיש את הידיעה. הוא מסר היום (ה'): "קיבלתי פניות ממספר חברות וגורמים. דלתא היא חברה מעניינת, וכשאני אומר מעניינת, זה לא רק שם תואר. טבעי שאני לא אגיב על מגעים אלה או אחרים, אבל כבר אמרתי עם הודעתי על הפרישה מאל-על, שאני רואה את עצמי משתלב בחודשים הקרובים בתחום התעופה, המטענים או התיירות".

מקורות באל-על מסרו, כי אם אכן מקיים גת מגעים עם דלתא, לקבלת נציגותה בישראל, יש לדרוש שיעבור תקופת צינון לפני המינוי. דלתא עשויה להתחרות באל-על בקו לארה"ב, שהוא מוקד הרווח העיקרי שלה. גורמים אחרים באל-על הביעו דאגה מהתקדים, שבו לא נדרשה ממנכ"ל החברה-הבת לטיסות השכר, סאן- דור, יצחק מאירוביץ, תקופת צינון לפני שמונה לתפקיד בכיר במתחרה בתחום המטענים - ק.א.ל.

דלתא היא מחברות התעופה הגדולות בארה"ב ובעולם כולו. היא טסה בעבר לישראל במטוסי בואינג-767, שלא איפשרו לה לבצע טיסות ישירות, וביצעה נחיתות ביניים בפאריס. הדבר הוריד את אטרקטיביות הטיסות, ובתקופה שבה נקלעה החברה לקשיים בוטלו כל טיסותיה הבלתי ישירות, כולל לישראל.

כעת רכשה דלתא מטוסי בואינג-777 ובואינג ER‏767-400, המסוגלים לטוס מישראל לארה"ב בקווים הטראנס-אטלנטיים. לדברי נציגיה בישראל, מוכרת דלתא אלפי טיסות בשנה, בהיקף 20-17 מיליון דולר בשנה. מנהל המכירות של דלתא הוא עמנואל ללו, וממשרדו נמסר כי "למשרד לא ידוע על מגעים בין גת לדלתא".« מאת דרור מרום « סמנכ"ל המסחר הפורש מאל-על במגעים עם חברת התעופה דלתא « מקורות באל-על: אם גת מנהל מגעים עם דלתא, עליו לעבור צינון