פשרה במיכרז המשטרה לטלוויזיה במעגל סגור: מגאסון ואפקון - קבלני משנה

מאגסון ביקשה לבטל את זכיית מר ושות' במיכרז ולהצהיר עליה כזוכה

חברת מר ושות' שזכתה במיכרז של המשרד לביטחון פנים, להקמת מערכת טלוויזיה במעגל סגור בעיר העתיקה בירושלים, תעסיק את חברות מגאסון אלקטרוניקה ובקרה ואפקון בקרה ואוטומציה כקבלני משנה בנושאים מסויימים בפרוייקט. כך נקבע בהסכם פשרה בין הצדדים שקיבל תוקף של פסק דין על ידי שופטת בית המשפט המחוזי בת"א, שרה סירוטה.

לבקשת מגאסון, הוציא בית המשפט ביוני צו מניעה זמני במעמד צד אחד האוסר על המשרד לביטחון פנים להתקשר עם חברת מר ושות' בהסכם נשוא המיכרז.

מגאסון ביקשה בתביעה העיקרית מבית המשפט לבטל את זכיית מר ושות' במיכרז ולהצהיר עליה כזוכה בו. היא טענה, כי הצעתה הגיעה למקום השני, וכי מר ושות' הטעתה את ועדת המיכרזים בנושא עמידתה בתנאי סף מרכזי של המיכרז בדבר ניסיון וכן הגישה הצעה חלקית.

המשרד לביטחון פנים טען בתגובה, כי במידה והעבודה על המערכת לא תתחיל לאלתר, לא תסתיים הפעלתה בדצמבר, דבר שיביא לפגיעה במוכנותה המבצעית של המשטרה לאירועי שנת 2000.

לטענת המשרד, המערכת נועדה לשמש את המשטרה וכוחות הביטחון להיערך מבחינה מבצעית בכל הנוגע לתרחישים וסכנות הצפויים להתרחש בעיר העתיקה בכלל ולקראת שנות ה-2000 בפרט, וכן להתמודד עם האיומים הקשורים לאירועי שנות ה-2000 מכיוון הציבור הנוצרי, המוסלמי והיהודי.

לטענת המשטרה, כל עיכוב נוסף הוא בבחינת פגיעה בהיערכות המשטרה בבחינת שמירת הסדר הציבורי וביטחון הציבור, סיכול אירועים ביטחוניים ושליטה על קהלים גדולים המתרכזים במקומות קדושים ואיתור ותפיסה של גורמי סיכון ביטחוניים. (ה.פ 10804/99).« מאת יצחק דנון « פשרה במיכרז המשטרה לטלוויזיה במעגל סגור: מגאסון ואפקון - קבלני משנה « מאגסון ביקשה לבטל את זכיית מר ושות' במיכרז ולהצהיר עליה כזוכה