ארקיע עשויה לקבל הזכות לטוס ליפאן אם אל-על תתמיד בסירובה להפעיל הקו

שגריר ישראל בטוקיו: נימוקי אל-על לאי הפעלת הקו לאוסאקה - תלונות סרק

ראש מינהל התעופה האזרחית, אבנר ירקוני, גילה אמש (ד'), כי המינהל שוקל להעביר את זכויות הטיסה שיש לחברת אל-על בקו ליפאן לחברת ארקיע, עקב כך שאל-על אינה מתחילה להפעיל טיסות בקו.

ישראל ויפאן חתמו באפריל השנה על הסכם תעופה, המאפשר לחברות התעופה הלאומיות לפעול בקווים, אך אל-על הודיעה, כי אין בכוונתה לטוס ליפאן, לפחות לא בתקופה הקרובה. לשכת המסחר ישראל-יפאן טענה, כי אי הפעלת טיסות ישירות ליפאן גורמת לתעשיינים נזק ישיר של 10 מיליון דולר בשנה, עקב הצורך לטוס בעצמם ולהטיס מטענים דרך תחנות באירופה ובמזרח הרחוק.

ירקוני דיבר בכנס שהוגדר "כנס חירום" בנושא הטיסות בין ישראל ליפאן, שאירגנה לשכת המסחר ישראל-יפאן. לדבריו, מינהל התעופה ממתין לתשובת אלעל, האם בכוונתה להפעיל קו תעופה ישיר לאוסאקה, בדרום יפאן. "אם אל-על תשיב בשלילה", אמר ירקוני, "יבחן המינהל להעביר את הזכות להיות המוביל הנקוב בין המדינות לחברת ארקיע".

שגריר ישראל ביפאן, משה בן-יעקב, אמר: "הגיע הזמן להפסיק את הבירבורים ולהפעיל מיידית את קו הטיסה. התלונות של אל-על על כך שההסכם מקנה לה זכויות נחיתה באוסאקה ולא בטוקיו, הן תלונות סרק. הפעילות בשדה התעופה של אוסאקה גדלה בהתמדה, והוא השדה השני בחשיבותו כיום".

יו"ר לשכת המסחר, ד"ר רוני בורנשטיין, אמר, כי אם אל-על לא תפעיל את הקו בתוך זמן סביר, יש להוציאו למיכרז בינלאומי, שיאפשר לחברות זרות להפעיל את הקו על בסיס שיקולים כלכליים.

מנתונים שהציג בכנס מנהל הפיתוח המסחרי של אל-על, דוד הוכמן, התברר דווקא, כי קיים פוטנציאל רב בהפעלת הקו. היקף התנועה כיום בין המדינות הוא 350 נוסעים בשבוע, והפעלת קו ישיר, עם שתי טיסות שבועיות, תגדיל פי שלושה את מספר הנוסעים. מהנתונים של אל-על עולה, כי קיים פוטנציאל תיירותי רב ביפאן, שכן היפאנים מרבים לטייל בעולם.

לדברי הוכמן, מדובר בהחלטה בעלת משמעות כלכלית בהיקף של 22 מיליון דולר. הוא טוען, כי ההחלטה להפעיל את הקו היתה קלה יותר מבחינת אל-על, אם הסכם התעופה היה מאפשר לה לנחות בשדה נאריטה שבטוקיו.

טיסה ישירה בין טוקיו לתל-אביב תימשך 12.5 שעות, לעומת הטיסות כיום הנמשכות 30 שעות.« מאת דרור מרום « ארקיע עשויה לקבל הזכות לטוס ליפאן אם אל-על תתמיד בסירובה להפעיל הקו « שגריר ישראל בטוקיו: נימוקי אל-על לאי הפעלת הקו לאוסאקה - תלונות סרק