סוף לתחרות בייצור הכבלים: סופריור האמריקנית רוכשת את פיכה פלסט ב-9.7 מיליון דולר

חברת פיכה פלסט, שהיתה עד לאחרונה החברה השלישית בגודלה בתחום ייצור הכבלים, אחרי כבלים וכבלי ציון, תימכר לחברה האמריקנית סופריור. סופריור היא כיום הבעלים של כבלים וכבלי ציון, ובעקבות רכישת פיכה פלסט על ידי סופריור - מסתיימת התחרות בשוק המקומי בתחום ייצור הכבלים.

הלקוחות העיקריים של חברות אלו הן בזק וחברת החשמל. בשנים האחרונות גבר היבוא בתחומים אלה, אחרי שנים רבות שבהן החברות הישראליות שלטו בענף. כתוצאה מכך, יזמו חברות הכבלים מיזוגים. לפני יותר משנה רכשה סופריור את כבלי ציון. לאחר מכן, רכשה את חברת כבלים, מהאחים עופר.

פיכה פלסט היא חברה חדשה יחסית, שניסתה בשנים האחרונות להתחרות בכבלים ובכבלי ציון, ובחלק מהמיכרזים אף הצליחה. החברה חתמה על הסכם למכירת נכסי הכבלים שלה לסופריור, לרבות התחייבויותיה לאספקת כבלים ללקוחות. זאת, תמורת 9.7 מיליון דולר.

העיסקה תושלם עד סוף החודש, והחברה תפטר עד למועד זה את מרבית עובדיה. ככל הנראה, תמוזג פעילות הייצור שלה למפעלים הקיימים של כבלים וכבלי ציון - שמונה במספר. הממונה על ההגבלים העיסקיים לא התנגד בשעתו למיזוג בין כבלים לכבלי ציון, בשל הייבוא הגובר לארץ.« מאת דוד חיון « סוף לתחרות בייצור הכבלים: סופריור האמריקנית רוכשת את פיכה פלסט ב-9.7 מיליון דולר