נעצרו 5 חשודים בסיוע לנסיון פיגועי התופת בטבריה וחיפה

מקורות פלשתיניים: שלושת מבצעי הפיגועים - ערבים ישראלים מהצפון

השר לבטחון פנים, שלמה בן-עמי אמר היום (ב') כי יש התקדמות ניכרת בחקירת זהות מבצעי שני נסיונות פיגועי התופת אתמול אחה"צ בטבריה ובחיפה.

נודע, כי המשטרה עצרה במהלך הלילה חמישה עצורים, החשודים במעורבות בנסיונות הפיגוע.

במשטרה ציינו שחלה התקדמות משמעותית ביותר בחקירת האירוע, אבל צו איסור פירסום גורף שהוצא לבקשת המשטרה מונע חשיפת פרטים נוספים, כמו היכן נעצרו החשודים בסיוע ומהיכן הגיעו שלושת המחבלים שנהרגו בעת נסיונות הפיגוע.

מפקד המחוז הצפוני של המשטרה, ניצב אליק רון, אמר היום, כי אם אכן ערבים ישראלים מעורבים בפיגועים, הרי שמדובר בעשבים שוטים שאינם מעידים על כלל הציבור הערבי במדינת ישראל.

לדעתו, העשבים השוטים נובעים מהיבטים דתיים ומהסתה לאומנית.

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה מרמאללה, כי שלושת מבצעי פיגועי התופת בטבריה ובחיפה הם ערבים ישראלים המתגוררים בכפרים בצפון ישראל. הידיעה מסתמכת על מקורות פלשתיניים.

התנועה האיסלאמית בישראל פירסמה הודעת גינוי חריפה לנסיונות הפיגוע בטבריה ובחיפה.

גם יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, פירסם הודעת גינוי לנסיונות הפיגוע, שלדעתו נועדו לפגוע בהמשך תהליך השלום.

אחד מיועציו של ערפאת טען, כי ראשי החמאס בחו"ל העבירו בימים האחרונים מסרים לפעילים של הארגון לנסות לבצע פיגועים כדי לטרפד את התקדמות התהליך המדיני.

הוא הדגיש, כי בתקופה האחרונה נעצרו כ-50 מפעילי החמאס והוחרמו כמויות נשק ניכרות.

סגן שר הבטחון, ח"כ אפרים סנה, אמר היום, כי שיתוף הפעולה עם הרשות הפלשתינית במלחמה בטרור משביע רצון.

ראשי המתנחלים תובעים מהממשלה להקפיא את ביצוע הסכם שארם בעקבות נסיונות הפיגוע. היום הם נפגשו עם ח"כ סנה, כדי לקבל עידכונים על מפות הנסיגה של צה"ל במסגרת ההסכם.

אולם, הם סירבו לעיין במפות הנסיגה ותבעו שהן יוצגו בפני כל ראשי הישובים ביש"ע.

היום נודע, כי צבי הנדל וכמה מראשי המתנחלים יוזמים מסע הסברה בארה"ב, כנגד הסכם שארם. הם מתכוונים להדגיש שההסכם ייפגע באינטרסים של ארה"ב.

שלושת מבצעי פיגועי מכוניות התופת ביום ראשון בטבריה ובחיפה, שנהרגו בהתפוצצויות, הם ערבים ישראלים, המתגוררים בכפרים בצפון ישראל, כך מסרו ביום שני מקורות פלשתינים. (עתי"ם-איי.אף.פי.)« שירות גלובס « נעצרו 5 חשודים בסיוע לנסיון פיגועי התופת בטבריה וחיפה « מקורות פלשתיניים: שלושת מבצעי הפיגועים - ערבים ישראלים מהצפון