עמותת "ידיד": לא להעביר הטיפול בנפגעי תאונות דרכים לביטוח הלאומי

"טיעוני סגן הממונה על התקציבים - בורות מהסוג הגרוע ביותר"

"טיעוניו של סגן הממונה על התקציבים, חיים פלץ, נגועים בבורות מהסוג הגרוע ביותר. הדברים אינם ראויים בחברה נאורה, במיוחד לא מצד עובד ציבור". כך אומר עו"ד יובל אלבשן, מנהל המחלקה המשפטית של עמותת ידיד, במכתב לשר האוצר, אברהם שוחט.

עמותת ידיד מתנגדת להעברת הטיפול בנפגעי תאונות דרכים למוסד לביטוח לאומי. במכתבו לשוחט כתב עו"ד אלבשן: "אנו מחויבים להביע את מחאתנו על ניסוחיו וטיעוניו של פלץ במסמך המדובר (הצעת אגף התקציבים לייעול ענף ביטוח הרכב - א.ל.), הנגועים בבורות מהסוג הגרוע ביותר".

לדעת פלץ, יתרון העברת הטיפול הרפואי מאבנר לקופת החולים השכונתית הוא מניעת מצב שבו המבוטח נאלץ לעבור תהליך ארוך ומייגע של בחירה בין שירותים רפואיים פרטיים.

אלבשן אומר, כי פלץ מתנגד לכך שנפגעי התאונות יקבלו טיפול רפואי פרטי בתור מקוצר, ועדיף לדעתו שהעניים יחכו חודשים לטיפול. פלץ טוען, כי אבטלת נפגעי התאונות נובעת מ"מוטיבציה שלילית בשיקול מקצועי". לדעת אלבשן, זו התבטאות שפוגעת בנפגעי התאונות.

לדברי אלבשן במכתב, שנשלח גם לשר המשפטים, העברת הטיפול בנפגעי תאונות דרכים מאבנר לביטוח הלאומי תפגע "פגיעה עצומה" בשכבות החלשות. נפגעי תאונות יקבלו פיצוי על פי נכות רפואית, במקום נכות תפקודית. כך, למשל, מי שנקטעה אצבעו, יקבל פיצוי קטן, במקום פיצוי גדול כמקובל כיום. הדבר יטיל עומס על הביטוח הלאומי, שכבר קורס.

ידיד היא עמותה לסיוע הדדי, לקידום פעילות חברתית וקהילתית.

דובר האוצר אמר בתגובה, כי ישיב קודם לאלבשן.« מאת אלעזר לוין « עמותת "ידיד": לא להעביר הטיפול בנפגעי תאונות דרכים לביטוח הלאומי « "טיעוני סגן הממונה על התקציבים - בורות מהסוג הגרוע ביותר"