כל יום אני עושה מאזן

אייל חומסקי, מנכ"ל אדלר חומסקי וורשבסקי

אייל חומסקי נולד ב-1965. בשנת 83', בעת שהיה באימונים במסגרת השירות הצבאי בסיירת מטכ"ל, איבד את עינו. זמן קצר אחרי הפציעה החל ללמוד תואר ראשון בכלכלה ומינהל עסקים בירושלים. לאחר מכן המשיך לתואר שני במינהל עסקים עם התמחות בשיווק. בשנת 87, בגיל 22 התמנה כעוזר תקציבאי בקשר בראל, במקביל ללימודיו. חומסקי: "כל מה שרציתי זה לסחוב את הסקיצות, כדי להיכנס לישיבות". תחת חסותו של אבנר בראל, ממייסדי המשרד ("אני חייב לו את הקריירה"), צמח במהירות והפך חבר הנהלה ושותף.

שנה וחצי לאחר שהגיע למשרד החל לנהל ולהופיע בפרזנטציות למכרזים לבד. הוא הפך אחראי על כל התקציבאים במשרד ולאחר מכן לשותף (בפחות מאחוז) בחברת האחזקות נרו, החברה האם של קשר בראל. חומסקי יועד להיות מנכ"ל קשר בראל. חומסקי: "הגעתי למסקנה שיהיה לי קשה להצליח בקשר בראל בגלל שגדלתי שם". חומסקי עזב ב-95', והצטרף כשותף ב-%20 (השותפות לא מומשה לבסוף) במשרד ליניאל. אחרי שיחסיהם עלו על שרטון נפרדו השניים. כמה חודשים לאחר מכן, ביולי 96', הקים עם המעצב ראובן אדלר את משרד הפרסום אדלר-חומסקי. בתוך שנה קלט המשרד תקציבים בהיקף של 10 מיליון דולר והתברג במקום ה-12 בענף. בשנה שעברה מיזג המשרד לתוכו את משרד ורשבסקי פרייליך דובב והפך לאדלר חומסקי & ורשבסקי, וחומסקי התמנה למנכ"ל. עתה עומדת הסוכנות הבינלאומית גריי אינטרנשיונל לרכוש %25 מהמשרד הממוזג.

חומסקי: "נסחבתי לעולם הפרסום כי אני מאוד תחרותי, ואני מאוד אוהב לנצח. אני אוהב את הפתרונות הלא קונוונציונלים, והשילוב הזה של שיווק וקריאטיביות ואמנות הוא שילוב שמרתק אותי. אני חושב שמה שמניע אותי זו המוטיבציה להצליח. וההצלחה שלי זו בעצם ההצלחה של הלקוחות. לקוח שמצליח בפעילות שלו הוא לקוח שגדל ומגדיל את הפעילות. אין לי יעד קונקרטי שאליו אני שואף, אלא יעד להצליח מהיום למחר. כל יום אני עושה את המאזן היומי: מה שהצלחתי באותו יום. אני אדם שכל הזמן נותן דין וחשבון ועושה מאזנים של איפה הצלחתי ואיפה לא. בטווח הארוך אני רוצה לבסס את המשרד כאחד המובילים בשוק הפרסום.

"אני חושב שמאפיינים אותי דבקות במטרה, יושר ללא פשרות, הבחנה ברורה בין עיקר וטפל - למשל, לדעת להתמקד בקמפיינים באלמנטים החשובים ביותר ולא בשוליים. הרבה מההצלחות הפרסומיות של המשרד נובעות מיכולת הזיהוי של עוצמות והתמקדות בהן. תכונה משמעותית נוספת היא ניסיון לפשט מסרים ולפשט תהליכים. כמה שיותר פשוט זה יותר טוב. אבל אני לא מחובר לקולגות. אני ירושלמי, גם באופי, ואיני מסתובב במעגלים של בתי הקפה והברנז'ה".

* אייל חומסקי הוא הפרסומאי של גלובס.

« ורד שרון-ריבלין « כל יום אני עושה מאזן « אייל חומסקי, מנכ"ל אדלר חומסקי וורשבסקי