להמציא את החברה מחדש בכל רבעון"

אבשלום הרשקוביץ, מנכ"ל חברת הליסינג אלבר

אבשלום הרשקוביץ נולד ב-1964. הוא בעל תואר שני בכלכלה חקלאית ומינהל מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר ראשון בכלכלה ומדעי המדינה מאוניברסיטת תל-אביב. הוא כיהן בעבר ככלכלן ראשי בחברת הביטוח איילון, וקודם לכן היה קניין במטה שופרסל.

ב-1993, כשענף הליסינג הישראלי היה עדיין בחיתוליו, הצטרף לצוות ההקמה של חברת אלבר. באותה תקופה נקשר המושג "ליסינג" בארץ בעיקר עם מימון לרכב, ובהתאם הוקמה גם אלבר בתור חטיבת מימון ייעודית, מעט נסיונית, במסגרת קבוצת דיסקונט השקעות. אלא שמאז צבר ענף הליסינג תאוצה מסחררת. בשנים האחרונות החלו לחדור לתודעת המגזר העסקי המושגים "אאוטסורסינג" ו"ליסינג תפעולי", שכללו לא רק סיוע פיננסי לרכישת הרכב, אלא אספקת סל מלא של שירותי ניהול ציי רכב - משלב הרכישה, עבור דרך התחזוקה ועד למכירה. אלבר, כאחת החברות הראשונות שנכנסו לתחום, נחשבת כיום לאחת המובילות בענף, עם שווי תיקים שנאמד בכ-700 מיליון ש"ח.

הרשקוביץ: "כבר בתקופת הלימודים שאפתי להגיע לעמדה ניהולית בכירה בעסק בקנה מידה גדול. בתחילת הדרך באלבר עמד לפני חזון ברור של פיתוח חברה רחבת-היקף בתחום הליסינג, ובתור העובד הראשון של החברה, פיתוח אלבר היה גם פיתוח הקריירה האישית שלי.

"המוטו שלי הוא ליצור מערכת איכותית, שמעניקה שירות יעיל ללקוחות, לשמור על חדשנות ועמדת הובלה, ובעיקר לבחור ולטפח את סגל העובדים והמנהלים בחברה. מנהל ברמות הבכירות צריך להגדיר במדוייק את היעדים והחזון, ולקחת לדרך את האנשים הטובים ביותר, שיסייעו להגשמת חזון. מנהל חייב כיום להסתגל לשינויים מהירים מאוד בסביבה העסקית והתחרותית. כמעט כל חברה צריכה להמציא את עצמה מחדש בכל רבעון, ולהתאים את פעילותה לשינויים. מי שלא מסתגל ולא עוקב אחר השינויים, לא יצליח לשרוד.

"גם אני וגם הסגל הניהולי הנוכחי של החברה התחלנו לעבוד בה בגיל צעיר יחסית והתפתחנו ביחד איתה. רוב העובדים באלבר כיום הם בני פחות מ-40. הם גדלו בחברה ולא 'צנחו' לתוך מערכת קיימת ומגובשת. הם מסוגלים לפעול באופן חדשני, יצירתי ודינמי, עם פחות עכבות.

"כמנכ"ל של חברה עם שותפה אסטרטגית בינלאומית, אני נחשף לתרבות ניהול מתקדמת, שהתפתחה בארה"ב ובאירופה. אבל גם הסביבה העסקית בארץ מדביקה את הפער. עסקים רבים בישראל מדלגים על שלבים באבולציה העסקית, ומיישרים קו במהירות עם אירופה וארה"ב. בעתיד אני רואה את עצמי מנהל 'אלבר גדולה ומתפתחת'. ואולי אהיה בתפקיד ניהולי בכיר אחר".

« דובי בן-גדליהו « להמציא את החברה מחדש בכל רבעון" « אבשלום הרשקוביץ, מנכ"ל חברת הליסינג אלבר