רוצח זוג המטיילים במגידו תיכנן להפוך את רכבם למכונית תופת

התביעה: "לאחר שקריאה בכתבים איסלאמיים והאזנה לשיעורים במסגד שיכנעו אותו שהרג יהודים מהווה מצווה - הוא סבר שהמעשה יהפוך אותו ל'שאהיד'"

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגש היום (ג') כתב אישום כנגד עבדאללה בן סאלח אגבריה (20) ממושרפה שבוואדי ערה, על רצח זוג המטיילים, שרון שטיינמץ (21) מחיפה וחברה יחיאל שי פינספטר (26) מקרית מוצקין, ביער מגידו.

התביעה טוענת, כי הנאשם גם תכנן להפוך את רכבם למכונית תופת.

עוד נטען בכתב האישום, כי לפני הרצח גמלה בליבו של הנאשם החלטה לגרום למותם של יהודים, "לאחר שקריאה בכתבים איסלאמיים והאזנה בשיעורים במסגד שכנעו אותו שאדמות הערבים נכבשו ע"י היהודים והרג יהודים מהווה מצווה. הנאשם אף סבר, כי אם במהלך ביצוע תוכניתו ייתפס וייהרג, מותו יהיה מכובד והוא ייחשב ל'שאהיד'".

בכתב האישום נטען עוד, כי גם קודם לרצח הוא ניסה לאסוף לרכבו טרמפיסטים, כדי להרגם, אך ניסיון זה נכשל משום שהטרמפיאדות היו ריקות.

"יום קודם לרצח הסתובב הנאשם באיזור בו רצח את זוג המטיילים כשהוא מצוייד בסכין בעלת להב ארוך, זאת כדי למצוא קורבן למזימתו, אך הדבר לא צלח בידו".

ב-29 באוגוסט הוא הגיע הנאשם לאיזור יער מגידו ונתקל בזוג המטיילים. הוא החליף עימם מספר מילים, ביקש מהם גפרורים והמשיך בדרכו לאחר שקיבל את מבוקשו. חילופי הדברים הותירו את השניים שאננים בכל הנוגע לנאשם, והם נותרו במקום בשלווה.

בשלב זה, טוענת התביעה, החליט הנאשם שזוג המטיילים יהיו קורבנותיו. הוא המתין זמן מה, מצא סכין נוספת וחזר לעברם. הוא נעץ את הסכין בגבו של שי פינספטר, שם נותרה תקועה. חברתו שרון החלה לצעוק ולברוח. הנאשם רדף אחריה ונעץ את הסכין הקצרה שהיתה בידה בגופה. מעוצמת המכה נשברה הסכין ולהבה נותר בגופה של שרון.

התביעה טוענת, כי בשלב זה ניסתה שרון להיאבק עם החשוד ואף שרטה אותו בידו. הנאשם ניסה לסתום את פיה בידו והיכה באמצעות אבן בפניה. בשלב מסויים היא נפלה ואז הנאשם ניגש לשי, הוציא את הסכין מגבו, בעט בפניו, נטל את הסכין ודקר את שני בני הזוג בכל חלקי גופם עד שיצאה נשמתם. אחר כך, הוא נטל את גופותיהם וגרר אותן ממקום הרצח לעבר הנחל הזורם בקרבת מקום, שם השליכן כדי להסתירן, תוך שהוא מניח אותן במרחק זה מזו. כמו כן, נטל את חפציהם והשליכם למים.

התביעה טוענת, כי הנאשם לקח את ארנקיהם, לקח את השטרות שהיה בהם והשליך את הארנקים. כמו כן הוא גם נטל את מפתחות המכונית והזיזה כמה ק"מ ממקום הרצח וממקום הטלת הגופות וכן אסף חפצים אחרים של השניים אותם הכניס לתיקו של המנוח ואחר כך השליכו בקרבת המכונית.

עוד טוענת התביעה, כי הנאשם ביקש להשתמש במכונית לצורך ביצוע פיגוע מכונית תופת, אך הדבר נמנע ממנו כיוון שהרכב נמצא ע"י המשטרה. את הסכין ומפתחות המכונית לקח לביתו והסתירם, אך הם נמצאו במהלך חיפוש שערכה המשטרה בביתו.

עם הגשת כתב האישום נגדו, הובא אגבריה לבית המשפט המחוזי בנצרת. בתשובה לשאלת השופט אברהם אסא, הוא אמר כי אינו זקוק כלל לסניגור והוסיף כי לא מאפשרים לבני משפחתו למסור לו בגדים עבורו. השופט אמר לו, שעליו למנות לו סניגור כחוק.

מעצרו הוארך בשבעה ימים, ועד למועד זה ימונה לו סניגור מטעם הסניגוריה הציבורית.

ראוי לציין, כי איש מבני משפחתו של הנאשם לא הגיע לבית המשפט.

« (עתי"ם) « רוצח זוג המטיילים במגידו תיכנן להפוך את רכבם למכונית תופת « התביעה: "לאחר שקריאה בכתבים איסלאמיים והאזנה לשיעורים במסגד שיכנעו אותו שהרג יהודים מהווה מצווה - הוא סבר שהמעשה יהפוך אותו ל'שאהיד'"