יחזקאל ניסן מחליף את עזרא הראל בקיבוץ שמיר

חברת ש.ל.א.ג שמיר תרכוש %50 מספאנטק תמורת 8.9 מיליון דולר

חברת ניסן תעשיות רפואיות הודיעה היום (ד') על עיסקה שבמסגרתה תקצה חברת ספאנטק תעשיות, הנמצאת בבעלותה המלאה והעוסקת בייצור בד לא ארוג, %50 ממניותיה למפעל ש.ל.א.ג שמיר תמורת 8.9 מיליון דולר.

מפעל ש.ל.א.ג שמיר נמצא בבעלות קיבוץ שמיר ועוסק בייצור בד לא ארוג בשיטת התרמובונד (להבדיל משיטת הזרקת מים בלחץ גבוה, בה משתמשת ספאנטק).

מועד ביצוע העיסקה יהיה 2.1.2000, ומימושה כפוף לחתימת הסכם מפורט בין הצדדים עד אמצע חודש נובמבר השנה. השלמת העיסקה תסב לניסן רווח הון של כ-5 מיליון שקל, נכון למצבה של ספאנטק בסוף חודש יוני השנה. רווח ההון הסופי ייקבע על פי תוצאותיה של ספאנטק לשנת 99' וכן ביתרת הלוואת הבעלים ובשער היציג של הדולר למועד זה.

במסגרת העיסקה תסב ש.ל.א.ג שמיר לספאנטק את מלוא זכויותיה והתחייבויותיה בגין התקשרות לרכישת קו חדש לייצור בד לא ארוג. ספאנטק תשיב לש.ל.א.ג שמיר את ההוצאות בהן נשאה בקשר לקו זה. עלות הקו מוערכת בכ-12 מיליון דולר לפני מענקי השקעה.

את הציוד שמשמש את ספאנטק רכשו ניסן, שבשליטת יחזקאל ניסן, וחברת רוגוזין, בשליטת עזרא הראל, בשנת 96' מידי כונס הנכסים של אפאר טבריה. החברה רווחית מהרגע הראשון לרכישתה. תוצרת ספאנטק משמשת כחומר גלם לתעשיות שונות, בין השאר למטליות לחות, למוצרי היגיינה ולמוצרים רפואיים.

מחזור המכירות של ספאנטק ב-98' עמד על 64 מיליון שקל, הרווח הגולמי שלה על כ-15.5 מיליון שקל והרווח הנקי על כ-3.7 מיליון שקל. בינואר 99' רכשה ניסן את חלקה של רוגוזין בספאנטק לפי שווי של 7.2 מיליון דולר לספאנטק (לעומת 8.9 מיליון דולר בעיסקה הנוכחית).« מאת שי שלו « יחזקאל ניסן מחליף את עזרא הראל בקיבוץ שמיר « חברת ש.ל.א.ג שמיר תרכוש %50 מספאנטק תמורת 8.9 מיליון דולר