עובדי קופ"ח כללית: נשבות עקב כוונה לסגור את בי"ח טלביה בי-ם

אירגון עובדי קופת חולים כללית החליט בערב החג להשבית את העבודה בכל מוסדות הקופה מיד אחרי חג הסוכות, בגלל הכוונה לסגור את בית החולים הפסיכיאטרי טלביה.

יו"ר אירגון עובדי הקופה, פרוספר בן-חמו, אמר, כי סגירת בית החולים הינה מעשה שרירותי, שאינו מתחשב בצרכי האוכלוסיה, והוא פוגע בקבוצת עובדים נאמנה ומקצועית אשר תרמה לשיקום בית החולים ולהבראתו הכלכלית, במסגרת רה-אירגון שבוצע בשנת 96'.

לדברי בן-חמו, העובדים הסכימו בשעתם להקטין את הסגל בשני שלישים, תוך הבטחת ההנהלה שהעובדים שנשארו בעבודה לא ייפגעו.

בית החולים טלביה - לחולי נפש - מעסיק כ-100 עובדים. הוא ממוקם ופועל בירושלים זה כ-40 שנה. לאחרונה החליטה הנהלת קופת חולים כללית לסגור את בית החולים.

בן-חמו הזהיר את הנהלת קופת חולים מפני סגירת המוסד. הוא פנה, במקביל, לשר הבריאות "למנוע את המהלך".

בתוך כך מתברר, כי משרד המשפטים הודיע למשרד הבריאות, כי בתחילת חודש אוקטובר תחזיר המדינה את הנכס שבו שוכן בית חולים טלביה, למנזר האחים הקפוצ'ינים, שהם בעליו של הנכס.

על פי ההודעה, יסתיים תוקפו של הרישיון לאישפוז חולי נפש בבית החולים טלביה, ב-13.10.99. החל מתאריך זה לא יתקבלו עוד חולים לאישפוז בבית חולים זה.

דוברת קופ"ח כללית מסרה בתגובה, כי ההחלטה על סגירת בית חולים טלביה היא של הממשלה, והממשלה גיבשה פיתרון לכל המאושפזים בבית חולים זה על ידי העברתם לבתי חולים חלופיים. לדבריה, תמשיך הנהלת קופ"ח כללית לקיים מו"מ עם עובדיה ליישום החלטת הממשלה.« מאת מיכל רוה « עובדי קופ"ח כללית: נשבות עקב כוונה לסגור את בי"ח טלביה בי-ם