תע"א תספק לפינלנד מל"טים מסוג ריינג'ר ב-20 מיליון דולר

יסופקו 6 מטוסים - שיותאמו לפעולה בתנאי קור קיצוניים

מפעל מל"ט של התעשייה האווירית זכה במיכרז של משרד ההגנה הפיני, להצטיידות במטוסים ללא טייס (מל"טים) לטווח בינוני. היקף המיכרז: 20 מיליון דולר.

תע"א תספק לפינלנד מל"טים מדגם ריינג'ר, שסופקו בין השאר לצי האמריקני ולצבא השווייצרי. בעיסקה כלולה גם אופציה לאספקת שתי מערכות נוספות, שבכל אחת כמה מטוסים ותחנות קליטה.

לצבא שווייץ סופקו 3 מל"טים מסוג זה. האספקה בוצעה על ידי קונסורציום ישראלי-שווייצרי, בהשתתפות מפעל מל"ט וחברת ארליקון-קוטראבס השווייצרית.

המל"טים שיסופקו לפינלנד יותאמו לפעולה בקור קיצוני. יושם דגש על שרידות גבוהה של המטוסים, שייבנו מחומרים מרוכבים. הם יצויידו במצנחים, שיאפשרו נחיתה גם לאחר תקלה במנוע.

הריינג'ר מסוגל לספק נתונים מודיעיניים ביום ובלילה משטח האוייב. הוא משוגר מכן המותקן על משאית, ומצוייד במגלשים, המאפשרים לו לנחות על רצועות שלג וקרח. טווח הטיסה שלו 150 ק"מ, עם יכולת שהייה של 5 שעות באוויר.

המערכת שתסופק לפינלנד תכלול 6 מטוסים, משגר, תחנת שליטה, תחנת תקשורת, ואמצעי תחזוקה קרקעיים. במערכות יותקנו מצלמות טלוויזיה ומצלמות אינפרה-אדום מתוצרת מפעל תמ"ם של תע"א.« מאת דרור מרום « תע"א תספק לפינלנד מל"טים מסוג ריינג'ר ב-20 מיליון דולר « יסופקו 6 מטוסים - שיותאמו לפעולה בתנאי קור קיצוניים