מיקרוסופט העולמית ואינטרנט זהב ישקיעו 7 מיליון דולר בהקמת MSN ישראל

צופות כי המיזם יגיעו לרווחיות בתוך שנתיים ש מרבית ההשקעה תבוצע על ידי אינטרנט זהב

מיקרוסופט העולמית ואינטרנט זהב חתמו היום (ד') הסכם להקמת פורטל משותף, שיכונה MSN ישראל. ההשקעה בהקמת הפורטל תסתכם ב-7 מיליון דולר, ותתפרש על שנתיים.

סגן נשיא הקבוצה הבינלאומית לצרכנים ולמסחר במיקרוסופט, משה ליכטמן, אמר ל"גלובס" כי מרבית ההשקעה הכספית תבוצע על ידי אינטרנט זהב. הוא ציין כי אחת הסיבות העיקריות לכניסה המוקדמת של מיקרוסופט לשוק הפורטלים הישראלי היא נכונות השותף הישראלי להשקיע מכספו. ליכטמן הוסיף, כי החברות צופות שהמיזם יגיע לרווחיות בתוך שנתיים.

ספקית האינטרנט הישראלית תחזיק %50.1 ממניות הפורטל ומיקרוסופט תחזיק ביתרת המניות. במסיבת עיתונאים משותפת שערכו היום החברות נמסר, כי מרבית עלויות התפעול ייפלו על כתפי אינטרנט זהב, בעוד מיקרוסופט תספק את התשתית הטכנולוגית לאתר.

כמו כן נמסר, כי מיקרוסופט תתרום לאתר תכנים בינלאומיים, בעוד אינטרנט זהב תאחד אל MSN ישראל את הפורטל שלה, ותהיה אחראית על התכנים המקומיים, המכירות, פיתוח העסקים, התמיכה הטכנית והתפעול השוטף של האתר. ליכטמן ציין, כי אינטרנט זהב כבר חתמה הסכם בעניין זה עם גלי צה"ל, והיא תציב באתר את שירות המבזקים של רשת הרדיו.

בנוסף מסר ליכטמן, כי החברות הקימו תחנת רדיו ייעודית לאינטרנט, וזו תשדר אודיו ווידאו. מקור נוסף לתוכן יהיה ההסכם בין ZDNet, פורטל הטכנולוגיה של זיף דייויס, לבין אינטרנט זהב. במסיבת העיתונאים נמסר, כי אחד הגורמים המעכבים את יישום ההסכם הוא הגופנים העבריים של מיקרוסופט.

ליכטמן הוסיף כי האתר החדש פתוח להסכמים נוספים בתחום התוכן. הוא ציין, כי אינו רואה בפורטלים המקומיים מתחרים, אלא שותפים פוטנציאליים.

ליכטמן אף אמר, כי הכניסה המוקדמת של מיקרוסופט לשוק הפורטלים הישראלי היא בבחינת מהלך אסטרטגי, שכן השוק הישראלי מתאפיין באחוז חדירה גבוה של טכנולוגיות. מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, אריה סקופ, הוסיף בעניין זה, כי גם הלחץ של הסניף המקומי של מיקרוסופט תרם להקמת MSN ישראל.

סקופ הוסיף, כי מיקרוסופט פועלת לרוב באמצעות שיתופי פעולה, ולכן בחרה לפתוח את הפורטל לצד אינטרנט זהב. אינטרנט זהב היא אחת משני ספקי האינטרנט המובילים בישראל.

סקופ מסר, כי האתר יופעל ב-1 בדצמבר, אם לא יתרחשו עיכובים. האתר יושק במסגרת תערוכת קומדקס ישראל, ובנוכחות ג'ף רייקס, סגן נשיא בכיר לשיווק ומכירות במיקרוסופט העולמית.

MSN היא זרוע האינטרנט העיקרית של מיקרוסופט. MSN הוקם ב-95', ויש לו זרועות מקומיות ב-27 מדינות. לצד השקת הפורטל הישראלי יושקו פורטלים מקבילים במזרח אירופה. על פי מיקרוסופט, אתרי MSN מושכים 93 מיליון משתמשים ביום, הצופים ב-1.3 מיליארד עמודי ווב.

(ראה גם שוק ההון)« מאת אלה יעקבי וצפריר בשן « מיקרוסופט העולמית ואינטרנט זהב ישקיעו 7 מיליון דולר בהקמת MSN ישראל « צופות כי המיזם יגיעו לרווחיות בתוך שנתיים ש מרבית ההשקעה תבוצע על ידי אינטרנט זהב