משרד התשתיות דוחה את תלונת ג'ק אלסטום במיכרז הרכבת לקרונועים

אלסטום הגישה תביעה לביהמ"ש ש היועץ המשפטי: העדפת חברת בומברדיה - כדין

היועץ המשפטי של משרד התשתיות, עו"ד אחז בן ארי, דוחה את טענות חברת הענק הרב-לאומית ג'ק אלסטום נגד רכבת ישראל, בעניין מיכרז הקרונועים הדו-קומתיים. בן ארי קיים בימים האחרונים בדיקה בנושא, בעקבות תלונה שהגישה נציגת ג'ק אלסטום בארץ, חברת דריה אינג'נרינג, למשרדי התשתיות והאוצר.

התלונה הוגשה בהמשך לתביעה משפטית, שהגישה ג'ק אלסטום נגד רכבת ישראל, אשר פירסמה את המיכרז, שהיקפו - כולל אופציות - כ-180 מיליון דולר.

בן ארי הודיע על החלטתו לעו"ד יהודה רווה, פרקליט ג'ק אלסטום. הוא כתב לרווה: "אחרי שבחנתי את טענותיכם לגבי פגמים שונים שנפלו במיכרז הנ"ל, וקיבלתי גם תגובה מפורטת של רכבת ישראל, הגעתי למסקנה, שבחירתה של החברה הקנדית בומברדיה ודחיית הצעתה של חברת אלסטום, היו כדין.

"גם אם ייתכן שנפלו פה ושם פגמים טכניים בהליכי המיכרז, אין פגמים אלה פוגעים בעיקרון השיוויון, ובבחינה הסבירה של ההצעות שעמדו על הפרק".

יצויין, כי תחילה החליטה רכבת ישראל לבחור באופן עקרוני את הצעת ג'ק אלסטום, אך היתנתה זאת בדרישות טכניות שונות. כעבור פרק זמן, הודיעה הרכבת, כי אלסטום לא עומדת בדרישות הטכניות, והחליטה להעביר את הזכייה במיכרז לבומברדיה.

עוד כותב בן ארי: "המסמכים שהעבירה אלסטום לידי, ואשר מצביעים כביכול על יתרון בהצעתה של אלסטום, הם מסמכים חלקיים, שאינם משתפים את השיקלול הסופי של ההצעות על רכיביהן השונים. שיקלול זה מצביע על יתרון לבומברדיה.

"רק בקליפת אגוז אציין, כי על אף יתרון מסויים שיש לאלסטום במחיר שנקבה ל-4 הקרונועים הראשונים שיסופקו, הרי יתרון זה נמוג, כאשר לוקחים בחשבון את מימוש האופציה להזמנת קרונועים נוספים. למדתי מרכבת ישראל, כי אין ספק שהאופציה שנלקחה בחשבון בשיקלול, גם תמומש".« מאת דוד חיון « משרד התשתיות דוחה את תלונת ג'ק אלסטום במיכרז הרכבת לקרונועים « אלסטום הגישה תביעה לביהמ"ש ש היועץ המשפטי: העדפת חברת בומברדיה - כדין