עובדי הנמלים: הרשות מציעה לסגת מתפעול נמל היובל כמרכז רווח

ועדי העובדים בנמלים דיווחו היום (ד'), בתום היום הראשון לחידוש המו"מ עם ההנהלה, כי קיבלו הצעות חדשות מההנהלה. בין ההצעות: ביטול ההחלטה הקודמת של תפעול הנמל החדש שיוקם באשדוד - נמל היובל - כמרכז רווח עצמאי.

יצויין, כי הממשלה החליטה, לתפעל את נמל היובל כמרכז רווח עצמאי. ההחלטה להפעיל את הנמל באופן עצמאי היא אחת הסיבות המרכזיות להחלטת הוועדים, להתחיל ביום ב' בשיבושים קשים בנמלי חיפה ואשדוד.

פרוייקט נמל היובל, שיוקם בהשקעה של כחצי מיליארד דולר, אמור להיבנות ולהיות מופעל בשיטת זיכיון ה-BOT. העובדים מוחים גם על כוונה להפריד בין הנמלים הוותיקים ולהקים מרכזי רווח.

הנהלת רשות הנמלים פתחה היום במו"מ עם העובדים, בעקבות הנחייה של שר התחבורה, יצחק מרדכי. זאת כדי למנוע את השיבושים הקשים הצפויים בנמלים. בפגישה השתתפו גם נציגי ההסתדרות, המטפלים בנושא הנמלים. מחזיק תיק הנמלים בהסתדרות, חיים רייטן, אמר, כי העובדים וההסתדרות מוכנים לקיים מו"מ, "בתנאי שהנהלת הרשות לא תמשיך במקביל, ביישום תוכנית השינויים המבניים".

דובר רשות הנמלים והרכבות אמר בתגובה, כי "רשות הנמלים נחושה בדעתה למלא אחר החלטות הממשלה".« מאת דוד חיון « עובדי הנמלים: הרשות מציעה לסגת מתפעול נמל היובל כמרכז רווח