רשות הנמלים דחתה הגשת ההצעות במיכרז להקמת נמל היובל באשדוד

מטרת הדחייה - לאפשר לחברות תורכיות להגיש הצעות

הנהלת רשות הנמלים והרכבות דחתה אתמול (ד') ל-27 באוקטובר את המועד האחרון להגשת הצעות בקדם-המיכרז להקמת נמל היובל באשדוד, בהשקעה של 500 מיליון דולר.

ל"גלובס" נודע, כי ההחלטה התקבלה כדי לאפשר למספר חברות תורכיות (כנראה שלוש חברות) להתמודד. מדובר בהיענות חלקית לבקשת משרד ראש הממשלה, אשר לחץ בתקופה האחרונה למסור את הפרוייקט לחברה תורכית, אפילו ללא מיכרז, כדי לחזק את היחסים עם תורכיה.

סוגיית מסירת הפרוייקט לחברה תורכית ללא מיכרז, נמצאת כעת על שולחנם של היועץ המשפטי לממשלה והנהלת רשות הנמלים. לפי ההערכות, רשות הנמלים תתקשה להיענות לבקשת משרד ראש הממשלה, משום שהסכמי גאט"ט מחייבים את הרשות לפרסם מיכרז בינלאומי פומבי.

המועד האחרון להגשת ההצעות בקדם-המיכרז אמור היה להיות 17 בחודש, אך כאמור הוא נדחה ב-10 ימים. בעבר כבר נדחה פעמיים המועד האחרון להגשת ההצעות מטעמים שונים.

הסיבה היחידה הפעם היא מתן אפשרות לחברות תורכיות להתמודד במיכרז, שהוא אחד ממיכרזי התשתית הגדולים ביותר בארץ בשנים הקרובות.« מאת דוד חיון « רשות הנמלים דחתה הגשת ההצעות במיכרז להקמת נמל היובל באשדוד « מטרת הדחייה - לאפשר לחברות תורכיות להגיש הצעות