יצרניות נעלי הצבא נגה-עינת ובדנר: נסגור את המפעלים בשל העברת הרכש לארה"ב

מנהלי המפעלים טוענים שצה"ל ישלם יותר, ובמקביל - יאבדו הידע וקווי הייצור

יצרניות נעלי הצבא נגה-עינת ובדנר עומדות בפני סגירה, בעקבות העברת רכש נעלי הצבא הכבדות לארה"ב. כך אמרו היום (ד') ל"גלובס" מנהלי המפעלים, חיים בוצר וישעיהו בדנר.

שני המפעלים מייצרים כיום את כל נעלי החי"ר הכבדות והקלות עבור צה"ל. לטענתם, קיצוץ תקציב משרד הביטחון בהיקף מיליארד שקל והחלטת משרד הביטחון אתמול, לרכוש ב-19 מיליון שקל את כל הנעליים הכבדות בארה"ב, הם צו סגירה לענף.

בדנר ציין, כי %85 מהיקף הייצור של מפעלו מיועדים לצבא, מחצית ממנו בקווי הייצור של נעלים כבדות. "ענף הנעליים בארץ נגמר. הצבא משלם 5 דולרים יותר לנעל בתוספת עמלה לפנטגון והובלה, והוא יקבל את הנעליים רק בעוד שנה. זו החלטה לא כלכלית ולא אסטרטגית", אמר.

בוצר צופה, כי בסוף השנה ייאלץ לסגור את מפעל נגה-בוצר בקרית שמונה ולפטר את 50 העובדים, אחרי שיסיים לבצע את מעט ההזמנות שנותרו. "לדעתי, הצבא מתחיל לרכוש גם נעליים קלות בארה"ב, כי סכום הרכש גבוה מדי לנעליים כבדות בלבד.

"אין צבא בעולם שרוכש נעליים ממדינות זרות, ובארה"ב יש אפילו חוק בעניין. לדעתי, צה"ל מקל ראש ולא לוקח בחשבון, שבעתיד האמריקנים יעלו את מחירי הנעליים, ומשרד הביטחון לא יוכל להתחרט. מרגע שנסגור את המפעל, לא יהיו קווי ייצור וידע לייצור הנעליים", טוען בוצר.

בוצר ובדנר אמרו עוד, כי בזמן כהונתה של הממשלה הקודמת, ניהלו שיחות עם משרד הביטחון, במטרה לשנות את ההחלטה. לדבריהם, הממשלה הנוכחית לא עושה דבר כדי להקל עליהם, אלא "פשוט עושה וחותכת בבשר החי".

השניים טוענים, כי הם מתקשים להגיע לאישים המתאימים: שר הביטחון הוא גם ראש הממשלה ולא מוצא לכך זמן; המנכ"ל היוצא של משרד הביטחון, אילן בירן, שוהה בחו"ל במסגרת הכנתו לתפקידו כמנכ"ל בזק; והמנכ"ל החדש, עמוס ירון, עדיין לא נכנס לתפקידו.

עד סגירת הגיליון, לא התקבלה תגובת משרד הביטחון.« מאת קרן צוריאל « יצרניות נעלי הצבא נגה-עינת ובדנר: נסגור את המפעלים בשל העברת הרכש לארה"ב « מנהלי המפעלים טוענים שצה"ל ישלם יותר, ובמקביל - יאבדו הידע וקווי הייצור