אנא, הגידי לנו כן

תפוס את הכלה (ארה"ב, 1999). פגישה שנייה בין ג'וליה רוברטס וריצ'רד גיר. הפעם הראשונה והמוצלחת היתה ב"אשה יפה", ושניהם נעשו סופרסטארים. השנים בדרך כלל עושות את שלהן, אבל לא אצל הזוג המלכותי הזה.

אם אז היא היתה פרוצה והוא יאפי נוצץ, הפעם היא תמימה, שבורחת מהחתונה דקות ספורות לפני. ארבע פעמים היא עושה את זה, כשבסך הכל מדובר בנערה מבולבלת בעיירה קטנה, בת לאב שתיין ויתומה מאם, שסבתא נודניקית מציקה לה וחברותיה הצמודות לוחצות עליה להתחתן סוף סוף. אבל היא נתקפת חרדה ונמלטת.

לעומתה, ריצ'רד גיר הוא עיתונאי ציני, בעל טור חריף במיוחד, שבו הוא משתלח בתופעות אמריקניות מעצבנות, במיוחד בעולמן של הנשים. מה שעושה אותו מטרה לתוקפנות כמעל מכל עוברת אורח. לאחר שהשתלח בכלה הבורחת, הוא נזרק מהמערכת אותה מנהלת גרושתו.

בצר לו הוא מגיע לעיירה הרדומה של ג'וליה רוברטס, כדי לבדוק אם אכן נכונות העובדות עליהן הסתמך ואותן קיבל מאחד הכמעט-בעלים שלה.

רוברטס מקבלת את האתגר ברוח ספורטיבית, עד לטקס החמישי שלה, והפעם עם גיר בכבודו ובעצמו.

גארי מרשאל, שביים את "אשה יפה", מביים גם הפעם. את התסריט כתבה שרה פריוט; הצלם הוא סטוארט דרייבורג'. אורך הסרט 115 דקות.

הנוכל המבריק (ארה"ב, 1999). מרטין לורנס הוא כוכב סטנדאפ מצליח, שהספיק להופיע בכמה סרטים, שהמפורסם בהם הוא "בחורים רעים", לצידו של וויל סמית.

ב"הנוכל המבריק" הוא זוכה סוף סוף בתפקיד המרכזי. זוהי קומדיית פעולה מקורית למדי. שנתיים קודם לכן הוא מצליח, יחד עם שני שותפים, לשדוד יהלום בשווי 20 מיליון דולר. משום מה, אחד השותפים מחליט לבגוד בו ולוגן-לורנס נכנס לכלא לשנתיים.

קודם לכליאתו הוא מחביא את היהלום היקר בתעלת מיזוג האוויר של בניין שהולך ונבנה בשדרה החמישית, בקומה השלישית בצד הצפוני. בקיצור, הכתובת קצת מתבלבלת לו בשעה שהוא יושב בכלא ומשנן לעצמו שוב ושוב את מיקומו המדויק.

הוא משתחרר ומגלה, לתדהמתו, שהבניין שנבנה אינו אלא מטה משטרת לוס-אנג'לס. מה עושים? לורנס עושה דבר מקורי ביותר, הוא מתחפש לשוטר ובעזרת מסמכים מזויפים מצטרף לשורות שומרי החוק.

כיאה לקומדיה, גם כאן מתהפכות היוצרות. לורנס לוגן נעשה שוטר כל-כך פופולרי וכל-כך מצליח, שמה זה לעומת 20 מיליון דולר עלובים...

ובכל זאת, האם יצליח לורנס לגלות את היהלום בנבכי הבטון של בניין המשטרה?

לצידו של לורנס מופיעים גם לוק ווילסון, דייב צ'אפל, פיטר גרין וניקול פרקר. הבמאי הוא לס מייפליד. כתבו: מייקל ברי, ג'והן בלומנטל וסטיב קרפנטר. אורך הסרט 94 דקות.

« נסים דיין « אנא, הגידי לנו כן «