נשיא אינדונזיה מגן על הידוק הקשרים עם ישראל

וואחיד: ניתן ללמוד מישראל על העם היהודי ועל הצדדים העצובים יותר של החיים

נשיא אינדונזיה החדש, עבד אל-רחמן וואחיד, הגן היום (ה') על החלטתו לשפר את היחסים עם ישראל, מדיניות שגררה ביקורת קשה באינדונזיה, המדינה המוסלמית הגדולה בעולם.

"וול סטריט ג'ורנל" מצטט את וואחיד כמי שאמר, שמדיניות שיפור הקשרים עם ישראל, היא חלק ממהלך אותו מבצעת אינדונזיה כדי להפוך למובילה עולמית. מאז שנבחר לתפקידו בחודש שעבר, קרא וואחיד לשיפור הקשר עם ישראל, בה ביקר פעמיים בעבר.

וואחיד עומד בראש ארגון הנקרא "נהדלטול אולמה", בו חברים 30 מיליון איש, וטוען שהוא האירגון החברתי האיסלמי הגדול בעולם. "נהפוך לאנשים צרי אופקים ומבודדים, וזה לא טוב", אמר וואחיד לסטודנטים מוסלמיים בארמון הנשיאות.

לדבריו, ניתן ללמוד מהעם בישראל על תהליך החיים אותו עבר העם היהודי, וללמוד על הצדדים העצובים יותר בחיים. הסטודנטים שנכחו במקום הביעו התנגדות לדבריו של הנשיא, והוא הודה שהוא יכול להבין את התנגדותם לתוכניתו.

"עלינו לזכור שכדי להפוך למנהיגה עולמית, אל לנו להיסגר בפני פיתוח קשרים עם אף אחד", אמר וואחיד בדברים שנשא בפני הסטודנטים.« שירות רויטרס, ג'קרטה « נשיא אינדונזיה מגן על הידוק הקשרים עם ישראל « וואחיד: ניתן ללמוד מישראל על העם היהודי ועל הצדדים העצובים יותר של החיים