בריטניה תסייע להקים שלוחה של MIT בלונדון

ממשלת בריטניה תתרום להקמת שלוחה של המכון הטכנולוגי היוקרתי ממסצ'וסטס, MIT, בבריטניה, שישמש כשלוחה אירופית של המכון.

MIT ואוניברסיטת קיימברידג' יקימו את המוסד שייועד לחינוך ומחקר, שיפור היזמות, הייצור והתחרותיות. המוסד החדש יפתח תוכניות מחקר, שישפיעו בעתיד על מהפכות טכנולוגיות.

לצורך ייסוד המכון, ממשלת בריטניה תתרום 14 מיליון לירות שטרלינג לשנה ב-5 שנים הבאות. האוניברסיטאות תגייסנה 16 מיליון לירות שטרלינג מהסקטור הפרטי בבריטניה.

התוכנית תאמץ את תוכנית העסקים למנהלים בבריטניה, ותפתח קורסים משותפים במדע, טכנולוגיה, הנדסה וניהול, לתלמידי שנה שלישית לתואר.

סטפן בייר, שר המסחר והתעשייה הבריטי, העריך שהצירוף של קיימברידג' ו-MIT "יביא כוח דינמי של תמיכה בתוכניות לחדשנות, יוזמה ויזמות. הוא יחזק את כוחה של בריטניה בתחום הידע המוביל את הכלכלה בעתיד".

בנק בוסטון התייחס בדו"ח שערך לאחרונה לבוגרי MIT. על פי הדו"ח, אם חברות שהוקמו על ידי בוגרי המכון היו מייסדות אומה עצמאית, הכנסותיה היו יכולות להופכה לכלכלה ה-24 בגודלה בעולם. הדו"ח גם ציין כי ש-4,000 החברות הקשורות למכון מעסיקות 1.1 מיליון אנשים, עם מכירות שנתיות עולמיות של 232 מיליארד דולר.

חברות אמריקאיות, שהוקמו על ידי בוגרי המכון כוללות את היולט פאקרד, רוקוול, מקדונל דאגלס, דיגיטל, טקסס אינסטרומנטס ואינטל. המכון זכה בפרסים על פטנטים, יותר מכל אוניברסיטה אחרת.« מאת אמירה ליס, לונדון « בריטניה תסייע להקים שלוחה של MIT בלונדון