סוהא ערפאת: ישראל הרעילה את השטחים בגזים רעילים; %80 ממקורות המים מזוהמים

לשכת ברק: אין לדברים קשר למציאות * הליכוד: להשעות את הנסיגה השנייה

רעייתו של יאסר ערפאת, סוהא, תקפה היום (ה') בחריפות רבה את ישראל, במהלך ביקורה של הילארי קלינטון ברשות הפלשתינית.

הגב' ערפאת האשימה את ישראל בזיהום מקורות המים ברשות הפלשתינית. "כוחות הכיבוש הישראלים הרעילו את השטחים בכימיכלים ובגזים רעילים", היא ציינה בפני הילארי קלינטון שלא הסתירה את תדהמתה.

בהמשך דבריה, היא טענה ש-%80 ממקורות המים ברשות הפלשתינית מזוהמים ורבים מהפלשתינים סובלים ממגיפות קשות.

הילארי קלינטון לא הגיבה על הדברים הקשים, אבל הבטיחה מענק של ארבעה מיליון דולר להקמת מוסדות רפואיים לטיפול בילדים.

לשכת ראש הממשלה, אהוד ברק, גינתה בחריפות את דבריה של סוהא ערפאת, שטענה בעת ביקורה של הילרי קלינטון ברמאללה כי "ישראל מרעילה את האוויר והמים של הפלשתינים".

"להתבטאויות הללו אין כמובן כל קשר למציאות ומוטב שהן לא היו באות לאוויר העולם", נאמר בהודעת לשכת ברק, בה צויין עוד: "עדיף שהצד הפלשתיני יביא את עמדותיו לשולחן המשא ומתן, שם יערך ניסיון אמיתי ורציני לגשר על הפער בין העמדות. הרעלת האווירה הציבורית אינה מסייעת להצלחת המו"מ הזה".

צוות התגובות של הליכוד קרא לראש הממשלה, אהוד ברק, להשעות את הנסיגה השנייה במסגרת הסכם שארם, עד להפסקת ההסתה מפי אישים בכירים ברשות הפלשתינית.

בליכוד טענו שבעקבות דברי הגב' ערפאת, אסור לבצע נסיגה נוספת, כל עוד לא תושמע התנצלות רשמית ויופסקו דברי ההסתה כנגד ישראל.

בתוך כך, היום התקיימה הפגישה השנייה בין צוותי המו"מ של ישראל והרשות הפלשתינית. הפגישה החלה באיחור, כיוון שהפלשתינים לא הודיעו לנציגי ישראל על שינוי מיקום הפגישה.

הצוות הישראלי הגיע לבית מלון ברמאללה, אבל רק לאחר הגעתו התברר שמקום המיפגש שונה.

בפגישה דנו שני הצדדים בסדר היום של השיחות. ראש הממשלה, אהוד ברק מתכוון למנות בימים הקרובים צוות היגוי שילווה את המשא ומתן. שר החוץ, דוד לוי, הבהיר היום שישראל לא תחתום בכל מחיר על הסכם שלום עם הרשות הפלשתינית.« שירות גלובס « סוהא ערפאת: ישראל הרעילה את השטחים בגזים רעילים; %80 ממקורות המים מזוהמים « לשכת ברק: אין לדברים קשר למציאות * הליכוד: להשעות את הנסיגה השנייה