היועמ"ש לאיציק ולסוויסה: "שתפו פעולה בפינוי פי גלילות; המצב שנוצר אינו נסבל"

סוויסה מתקשה לפנות את האתר עד סוף 2000 * המשרד לאיכות הסביבה: לסגור השנה

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, קובע בחוות דעת שהעביר לשרה לאיכות הסביבה, דליה איציק, ולשר התשתיות, אליהו סוויסה, בעניין פינוי מתקני פי גלילות, כי "המצב שבו זרוע אחת של הממשלה נאבקת ברעותה אינו מצב ראוי, גם אם כל משרד סבור שהוא פועל לטובת הציבור".

רובינשטיין התכוון למחלוקת על פינוי המתקנים בין משרד התשתיות לבין המשרד לאיכות הסביבה. לדבריו, "במצב שנוצר הדרך הנכונה לקידום העניין באופן מתואם היא הקמתה של ועדת מנכ"לים בינמשרדית, בראשות מנכ"לי שני המשרדים, שתפעל ביעילות, בזמן קצוב ובשיתוף פעולה למימוש החלטת הממשלה".

על פי החלטת הממשלה מסוף שנת 97' על שר התשתיות להפסיק את פעילות מתקני הגז בפי גלילות עד סוף שנת 2000. רובינשטיין אומר, כי יישום החלטת הממשלה ומציאת אתר חלופי נתקלים בקשיים. בחודש יוני השנה אישרה ועדת השרים לענייני פנים ושירותים את העתקת מתקני הגז לאזור ראשל"צ. החלטה זו מושעית בשל ערר שהגיש שר האוצר הקודם, מאיר שטרית.

לדברי רובינשטיין "המצב שנוצר אינו בגדר הנסבל והסביר. חברות הגז ומשרד התשתיות תוקפים את פעולותיו של המשרד לאיכות הסביבה בטענה שניסיונותיו לסגור את המתקנים בפי גלילות כבר השנה מנוגדים להחלטת הממשלה. מנגד טוען המשרד לאיכות הסביבה שהוא פועל ליישומה של החלטת הממשלה במסגרת סמכויותיו להגנה על הסביבה ועל בריאות הציבור. למותר לומר שחילופי האשמות אלה אינם תורמים לקידום העניין".

גם משרד התשתיות גורס שהמשרד לאיכות הסביבה פועל על דעת עצמו ובלא תיאום עמו. לטענתו "אין אפשרות לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו בהחלטת הממשלה, שכן מרגע אישור התוכנית יידרשו שנתיים נוספות עד שיוקם אתר חלופי. ביצוע החלטת ועדת השרים לענייני פנים בעניין העברת המתקנים לראשל"צ מתעכב בשל לחצים פוליטיים".

המשרד לאיכות הסביבה דוחה טענות אלה ואומר שהוא פועל על פי החלטת הממשלה כדי לשמור על בריאות הציבור. המשרד הודיע למשרד המשפטים כי עדכן את עמדתו הראשונית, וכי הוא סבור שלנוכח הסכנה לציבור ולסביבה על הפעילות בפי גלילות להיפסק עד סוף שנת 99', ולא בסוף 2000.« מאת דוד חיון « היועמ"ש לאיציק ולסוויסה: "שתפו פעולה בפינוי פי גלילות; המצב שנוצר אינו נסבל" « סוויסה מתקשה לפנות את האתר עד סוף 2000 * המשרד לאיכות הסביבה: לסגור השנה