ביהמ"ש אסר זמנית על מנהל הפיתוח לשעבר בקבוצת סאיטקס להשתמש בהמצאה שפיתח

נטען שד"ר אלברט צור החליט להקים חברה כדי לממש המצאתו

לבקשת חברת קיוביטל, שבבעלות סאיטקס ושני משקיעים חיצוניים, והחברה הבת דמיין, הוציא בית המשפט המחוזי בת"א צו זמני במעמד צד אחד האוסר על ד"ר אלברט צור, דבורה הכימיאן ובנימין סאס, שהקימו את חברת אדג' מדיקל דיוויסס, לבצע כל פעולה בקשר לטכנולוגיה נשוא המצאה של צור, המבוססת על הטכנולוגיה הבסיסית של דמיין "צורוגרפיה".

ההמצאה מתייחסת לשיטה לקריאה ואיחסון של תמונות רנטגן בצורה דיגיטלית ללא שימוש בסרט צילום.

לטענת המבקשות, באמצעות משרד עוה"ד לוטי ושות', המשיבים הסתירו מדמיין את המצאתו של צור. לטענתן, במקום לגלות להן את ההמצאה החליטו להקים את חברת אדג' מדיקל דיוויסס שתממש את ההמצאה, ועוסקים בפעולות הפיתוח של ההמצאה במסגרת החברה כדי לממשה.

המבקשות טענו, כי מדובר במקרה של גזל טכנולוגיה בידי צור, ששימש מנהל הפיתוח של דמיין, אשר עוד במהלך עבודתו אצלה החל בהסתר בפעולות שנועדו לממש את תוכניתו, תוך שהוא חובר לעובדים נוספים ופותח בהליכים לרישום פטנט ולהקמת חברה שתנצל את הטכנולוגיה הגנובה.

לכן הם ביקשו מבית המשפט להקפיא את המצב הקיים ולמנוע מהמשיבים להעביר את הטכנולוגיה והפטנטים לאחרים. זאת כדי למנוע מצב לפיו לא תוכל דמיין לממש את זכויותיה לקבלת בעלות בטכנולוגיה ובפטנטים.

חברת קיוביטל הוקמה בשנת 87' והחלה לפעול במסגרת פרוייקט מחקר ופיתוח פנימי של סאיטקס ובהמשך הפכה לחברה עצמאית בבעלות של סאיטקס ושני משקיעים חיצוניים. קיוביטל הקימה בראשית 93' את דמיין להתמקדות בטכנולוגיית הצורוגרפיה ופיתוח מוצרים שונים המיישמים אותה.

על המשקיעים בחברה ובעלי מניותיה נמנו גופים גדולים כגון התעשיין היהודי-גרמני איינריך מנדרמן, סאיטקס, כלל תעשיות אלקטרוניקה, יסלזון, בנק לאומי להשקעות, כתר פלסטיק ועוד. (ת.א 291299)« מאת יצחק דנון « ביהמ"ש אסר זמנית על מנהל הפיתוח לשעבר בקבוצת סאיטקס להשתמש בהמצאה שפיתח « נטען שד"ר אלברט צור החליט להקים חברה כדי לממש המצאתו