קבוצת רוטשילד תשקיע 20 מיליון ד' בקרן הון סיכון שתתמקד בחברות סטארט-אפ

הקבוצה מחדשת את פעילותה בישראל, שהופסקה לפני פטירת אדמונד דה-רוטשילד

בנק ההשקעות אדמונד דה רוטשילד שירותי השקעות, מקבוצת רוטשילד, הודיע היום (א') על הקמת קרן הון סיכון בהיקף של 20 מיליון דולר. הקרן תתמקד בחברות סטארט-אפ בשלב הגרעין. הקרן תנוהל בשיתוף עם חברת ג'יי.סי טכנולוגיה - הזרוע העיסקית של המכללה הטכנולוגית בירושלים. קבוצת רוטשילד הודיעה, כי הקמת הקרן תושלם בתחילת שנת 2000.

ג'יי.סי טכנולוגיה, בראשות יואל ורשבסקי, נוסדה על ידי המכללה הטכנולוגית בירושלים, המחזיקה ב-%74 ממניותיה. יתרת המניות נמצאת בבעלות משקיעים פרטיים. החברה הוקמה במטרה לקדם רעיונות בתחום ההיי-טק וללוות אותם עד לשלב של הקמת חברות גרעין שיעניינו משקיעים חיצוניים. עד כה, הצליחה החברה לגייס למעלה מ-35 מיליון דולר עבור 27 חברות.

ההסכם בין קבוצת רוטשילד לג'יי.סי טכנולוגיה נועד לספק לקבוצה אפיק השקעה בחברות גרעיניות, ולספק לג'יי.סי טכנולוגיה מקור מימון ומומחיות פיננסית.

אדמונד דה רוטשילד שירותי השקעות היא חברה בת, שקבוצת רוטשילד הכריזה על הקמתה רק לפני שבועיים. בשלב ראשון, תתמקד החברה בניהול נכסים עבור לקוחות פרטיים, ובהמשך גם עבור חברות ציבוריות. תחומי ההתמחות שלה הם איגרות חוב ונגזרות. בהודעה שפרסמה היום, הבטיחה החברה כי משקיעים ישראלים יוכלו לקבל דרכה "פרמיה הגבוהה מהממוצע, או ריבית הגבוהה ב-%2 מהריבית הממוצעת בשוק. כל זאת, לפי נוסחה שתיקבע מראש".

קבוצת רוטשילד מכרה לפני שנתיים את בנק כללי, שהיה בשליטתה. זאת, בשל מחלתו של אדמונד דה רוטשילד, שנפטר בינתיים. בנו, בנימין, מחדש את פעילותה של המשפחה בישראל באמצעות המיזמים האלה.« מאת ג'ודי מלץ « קבוצת רוטשילד תשקיע 20 מיליון ד' בקרן הון סיכון שתתמקד בחברות סטארט-אפ « הקבוצה מחדשת את פעילותה בישראל, שהופסקה לפני פטירת אדמונד דה-רוטשילד