תושבי גאולים: להפסיק סלילת כביש 55 הצמוד לשכונה

19 מתושבי שכונת גאולים בכפר סבא, עתרו לבית המשפט המחוזי בת"א בבקשה למתן צו ביניים המורה למשרד התשתיות-מע"צ להפסיק לאלתר את ביצוע העבודות בכביש 55 הצמוד לשכונה ואשר מתחבר בצידו הדרומי עם כביש ת"א-חיפה הישן.

על פי תוכנית מע"צ ייבנה בגבולה הדרומי-מזרחי של שכונת גאולים מחלף המתוכנן במיפגש בין כביש 531 (דרך פרברית מהירה) הנמצא בצידה הדרומי של השכונה לבין כביש 55 הנמצא בצידה המזרחי. כביש 55 כפי שהוא מתוכנן ישמש כניסה מזרחית לכפר סבא וישמש אף ככביש עוקף לכפר סבא.

העותרים מבקשים, להורות על הפסקת העבודות עד למילוי כל התנאים המוקדמים בתוכנית המיתאר המקומית ולהורות, כי כאשר ימולאו תנאים אלה על המשיבה לבנות רק בתוואי המותר לבנייה על פי תוכנית מע"צ.

עוד הם מבקשים, צו ביניים המורה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה כפר סבא, להימנע מהפקעת חלקות שלא לצורך קיום המטרות המפורטות בשינוי תוכנית המיתאר, וכן להורות, כי תוכנית זו תבוצע מבלי שקיר מגן אקוסטי חוצץ ביניהם.

לטענתם, מע"צ מתכוון להרחיב את תוואי הכביש מחוץ לתוכנית המקורית ולבנות קיר מגן אקוסטי בסמוך לקיר הבניין המזרחי של חלקותיהם. העותרים טוענים, שהסתמכו על התוכנית של הוועדה המקומית בשנת 85' כשבנו את בתיהם. הם מעלים חשש שאם תימשך סלילת הכביש, תוך הפרת הוראות תוכניות אלו, עתידה להיווצר פגיעה קשה לתושבי השכונה לנוכח קירבת בתיהם לכביש 55. (עת"מ 2120/99)« מאת יצחק דנון « תושבי גאולים: להפסיק סלילת כביש 55 הצמוד לשכונה