הייפרניקס הישראלית גייסה 1.5 מיליון דולר מאלן אנד קו

שווי חברת האינטרנט לצורך העיסקה: 85 מיליון דולר, אחרי הכסף

בנק ההשקעות האמריקני אלן אנד קו ישקיע בחברת האינטרנט הישראלית הייפרניקס 1.5 מיליון שקל, לפי שווי של 85 מיליון דולר, אחרי הכסף. אלן אנד קו ישמש גם כבנק ההשקעות והיועץ הפיננסי של הייפרניקס. הגיוס הנוכחי הוא השלמה של סיבוב שהחל לפני שבועות אחדים. בסיבוב זה גייסה הייפרניקס 1.5 מיליון דולר מקרן ג'פקו היפאנית.

הייפרניקס עוסקת בתחום המסרים המיידיים. החברה פיתחה תוכנה בשם גואי, המקשרת בין גולשים באותו אתר. התוכנה מופצת חינם, וניתן להורידה ממרכז ההורדות של חברת המדיה download.com ,Cnet.

הייפרניקס הוקמה בתחילת 1999, והביא מנוהלת על ידי שי אדלר ורן שלום. האחראי על הגיוסים הוא סמנכ"ל הכספים, ירון זילברמן. בין היתר, השקיעו בחברה שחקני הכדורסל דורון שפר, נדב הנפלד וגיא גודס, גדעון רייכר ובנו של עורך הדין רם כספי. לפני כחצי שנה גייסה הייפרניקס 2.64 מיליון דולר מ-Cnet, לפי שווי של 60 מיליון דולר.

בנק ההשקעות אלן אנד קו מטפל בלקוחות רבים מתחום המדיה המסורתית, וכן במיזמי אינטרנט. עם לקוחותיו נמנים ניוז קורפ של רופרט מרדוק, טיים וורנר ופרייסליין.קום - אחת מחברות המסחר האלקטרוני הבולטות בארה"ב, שנסחרת לפי שווי של 10 מיליארד דולר.

זילברמן ואדלר מסרו, כי אלן אנד קו קשורה לגופים העיקריים שמובילים הנפקות טכנולוגיה בנאסד"ק, ובהם גם בנק ההשקעות גולדמן זקס. הם אמרו עוד, כי הם מקווים לעלות על מסלול שיוביל את החברה להנפקה עוד בשנת 2000.« מאת אלה יעקבי « הייפרניקס הישראלית גייסה 1.5 מיליון דולר מאלן אנד קו « שווי חברת האינטרנט לצורך העיסקה: 85 מיליון דולר, אחרי הכסף