חברת התוכנה איי-לוג'יקס גייסה 10.5 מיליון דולר

חברת התוכנה איי-לוג'יקס (I-Logix), שהוקמה בארה"ב על בסיס טכנולוגיה ישראלית שפותחה עבור פרוייקט מטוס הלביא, הודיעה היום (ב') כי גייסה 10.5 מיליון דולר. המשקיעות באיי-לוג'יקס הן חברת דויטשה טלקום וקרן ההשקעות האמריקנית נורת' ברידג' ונצ'ר פרטנרס. ההשקעה תשמש להגברת מאמצי השיווק של החברה בעולם ולמימון תוכניות מחקר ופיתוח.

איי-לוג'יקס ממוקמת בבוסטון, מסצ'וסטס. מרכז הפיתוח שלה פועל ברחובות ומעסיק 40 עובדים. החברה הוקמה ב-1987, במטרה לשווק בארה"ב טכנולוגיית תוכנה המיועדת לתכנון של מערכות מורכבות. טכנולוגיה זו פותחה על ידי פרופ' דוד הראל ממכון ויצמן. מדובר בפתרון בשם "שפת מצבים", המאפשר לתאר באופן חזותי את התנהגותן של מערכות משובצות מחשב מורכבות. הטכנולוגיה שימשה את התעשייה האווירית בתכנון המערכות האלקטרוניות של מטוס הלביא. פעילות זו בוצעה באמצעות חברת ADCAD, שהקימו הראל ודוד פנואלי.

ב-1987 הוקמה בארצות הברית חברת איי לוג'יקס, במטרה לרכוש את ADCAD ולשווק את הטכנולוגיה שלה בעולם. פרופ' הראל משמש דירקטור באיי-לוג'יקס. ביל גירי, שותף בקרן נורת' ברידג' ונצ'ר פרטנרס, שהשקיעה באיילוג'יקס מאז הקמתה, הסביר כי הטכנולוגיה של החברה תשמש גם לפיתוח התקני גישה לאינטרנט.« מאת רוני ליפשיץ « חברת התוכנה איי-לוג'יקס גייסה 10.5 מיליון דולר