"שלט החוצות האנושי הראשון": המשביר מחסני אופנה תנסה לקבוע שיא גינס

שעון מאוייש יספור את הזמן לאחור עד לסוף האלף

רשת המשביר מחסני אופנה יוצאת בגימיק בסימן המילניום - "שלט החוצות האנושי הראשון", במטרה לקבוע שיא גינס. יחד עם תחנת הרדיו האזורי "רדיוס", הקימה הרשת את "שעון המילניום האנושי", שבו המחוג הוא אדם, והשעון - שלט חוצות ענק המתנשא לגובה של כ-2 מטר. השלט מוצב בצומת גליליות בין תל אביב והרצליה.

המחוג האנושי הישראלי הוא סטודנט, יאיר רביבו, שיתגורר במשך 25 יום במיתקן מיוחד הצמוד לשעון/שלט. בכל שעה יעדכן רביבו את השעון בספירה לאחור, עד לשעת האפס - הכניסה לאלף השלישי. באתר המגורים שלו יותקן אוהל וכן שירותים ניידים. כמו כן תותקן במקום מצלמת וידאו, שתתעד אותו בכל שעות היממה, והצילומים ישודרו באתר האינטרנט WWW. ANY1HOME.COM. רביבו יתוגמל תמורת המבצע במילגת לימודים ל-3 שנים.

מנהל השיווק ופיתוח העסקים של רשת המשביר מחסני אופנה, בן ציון זקני, מסר כי מדובר במיזם שינסה לקבוע שיא גינס חדש במגורים על שלט חוצות.

מנכ"ל המשביר מחסני אופנה, יוסי פייט, מסר כי המהלך נועד לייצר מסר של חדשנות ומקוריות, המשתלב בערכים שמבקשת הרשת לנכס למותג. "אנו רשת הדיסקאונט הראשונה בארץ לבגדים (משנת 92') וככזו אנו מנסים כל הזמן לחדש. הצעד הנוכחי הוא קצה הקרחון של ההפתעות שאנו מתכוונים להציג בתחילת המילניום הבא בתחום הקמעונאות".

לפני חודש הקימה רשת המשביר מחסני אופנה, שבבעלות המשביר המרכזי (%40) וגאון אחזקות (%60), חנות ראשונה בתת רשת להלבשה והנעלה לילדים, בשם "יו-יו". הרשת מתכוונת להשקיע כ-10 מיליון דולר ב-5 השנים הבאות בהקמת 35 חנויות ברשת הילדים.

המשביר מחסני אופנה מנסה להתמודד עם שני איומים מרכזיים במפת התחרות - הכניסה של רשתות המזון לתחום הנון פוד - בעיקר הלבשה, מצד אחד, וכן התחרות מצד רשתות כמו המשביר לצרכן, שקם גאלרי והחנויות הפרטיות, המהוות נתח של %45 משוק ההלבשה. המשביר לצרכן הקים בזמנו את רשת הדיסקאונט בון מארט שנחלה כישלון.

"על מיגרש המחיר המשחק מאוד אכזרי", אומר פייט, "זו הסיבה שאנו מטפלים מול רשתות המזון בבידול של אופנתיות ואיכות". את תשעת החודשים הראשונים של 99' סיימה רשת המשביר מחסני אופנה עם מחזור של 300 מיליון שקל מכירות, גידול של %18 בהשוואה לתקופה המקבילה ב-98'. עם זאת, נרשם הפסד מצטבר של 3 מיליון שקל, לאחר הפחתת דמי ניהול לחברה האם.

"האיום הגדול ביותר הוא המיתון המתמשך", אומר פייט, "כשיורד גשם כולם נרטבים, אנחנו נפגענו טיפה פחות מהאחרים, כמו המשביר לצרכן והשקם גלרי שהתוצאות הכספיות שלהן איומות".

פייט טוען כי נקודות העוצמה של הרשת, הן נקודות התורפה של המתחרים - המלאי ומקורות הרכש. "אנו עובדים על ווליום יותר גדול ומצליחים לא להגיע למכירות סוף עונה, שרשתות אחרות נזקקות להן כדי להיפטר ממלאי. הרעיון הוא ניהול מלאי נכון, להגיב מהר לשינויים. מהירות התגובה אצלנו היא של 24 שעות. איינו מחכים לסוף עונה כדי להעיף פריט שלא הולך, הוא מקבל טיפול מיד למחרת".

מקורות הרכש הם בעיקר יצרנים מחו"ל - "כיתות רגליים מניב מוצרים במחירים סבירים, שמאפשרים שלנו גם לשחק במיגרש של המחיר וגם לתת איכות ואופנתיות".

הרשת, שנתח השוק שלה עומד היום על כ-%5, מונה כיום 17 סניפים, ומתכוונת לפתוח 3 נוספים בשנה הבאה.« ורד שרון-ריבלין « "שלט החוצות האנושי הראשון": המשביר מחסני אופנה תנסה לקבוע שיא גינס « שעון מאוייש יספור את הזמן לאחור עד לסוף האלף