אלוף הסקי גנזי וסוחר העורות בוסקילה יכניסו את גלי לחברה הבורסאית בריל

גלי ובריל יתמזגו לחברת נעליים עם מכירות של מעל 100 מ' ש' בשנה * גלי, שאשתקד נקלעה לקשיים, סיימה את ינואר-ספטמבר עם מכירות של 50 מ' ש' ורווח נקי של 50 אלף ש'

חלומו של גבי אורון, היזם והבעלים לשעבר של אימפריית הנעלים גלי, לראות את החברה נסחרת בבורסה, עומד להתגשם. אומנם ללא אורון, שנפרד אשתקד מהחברה לאחר קריסתה, לא בניו-יורק (שם ביקש אורון להנפיק את גלי) וגם לא בדיוק גיוס הון (החברה תוכנס לתוך חברה בורסאית קיימת) - אבל גם גלי, חשוב לזכור, היא כבר לא בדיוק אותה גלי.

יום לאחר פרסום הודעה, לפיה רכשו את מניות השליטה בחברת הנעלים בריל מידי לואיס בק ודן שנבל, הודיעו היום (ה') שלושת הרוכשים, האחים עופר ומשה גנזי ואליעזר בוסקילה, כי החברה תרכוש מידיהם את פעילותה של גלי רשתות הנמצאת בבעלותם. גלי, כך בדיווח של בריל לבורסה, היא חברה פרטית העוסקת בייצור, יבוא, שיווק ומכירה של מוצרי הנעלה והלבשה.

* * * המיזוג בין שתי החברות ייצור גוף עם מכירות של מעל 100 מיליון שקל בשנה (עיקרן מכירותיה של גלי, בעלת רשת של 28 חנויות). מספר עובדיה של בריל יגדל מ-100 ל-350. פעילות הייצור של השתיים (%25 מהמכירות) מרוכזת כבר כיום במפעל בריל בראשון-לציון. ענף הנעליים מתאפיין בשנים האחרונות בתנאים קשים של תחרות חריפה ושוחקת מחירים, על רקע המיתון במשק ויבוא מתחרה, תחרות הגורמת הפסדים כבדים לעוסקים בתחום.

בחודש אפריל 98' רכשו סוחר העורות בוסקילה והאחים גנזי, את רשת השיווק של גלי במסגרת הסדר הנושים של החברה, תמורת 7.3 מיליון שקל. חודש לאחר מכן הוסיפו 1.2 מיליון שקל כדי לרכוש מידי המפרק את מפעל החברה בנצרת. עד סוף 98' פעלה גלי במסגרת שותפות, שהרוויחה בחודשים מאי-דצמבר 98' כ-350 אלף שקל. מאז תחילת השנה היא פועלת במסגרת של חברה, ולדברי המנכ"ל, יהודה אלבז, הסתכמו תוצאותיה בחודשים ינואר-ספטמבר במכירות של 50 מיליון שקל וברווח נקי של 50 אלף שקל. לדבריו, הרבעון הרביעי הוא החזק במשך השנה.

* * * במסגרת המיזוג המתוכנן של גלי בבריל, הנכס בנצרת מיועד למימוש (מאז הועברה בה השליטה פעלה גלי בעיקר באמצעות קבלני משנה).

על אליעזר בוסקילה ידוע כי הינו סוחר עורות, ואחד הנושים הגדולים של גלי ערב ההתמוטטות. האחים גנזי, לעומת זאת, היו בעבר כוכבי ענף סקי המים, ובעיקר אמורים הדברים במשה גנזי. משפחת גנזי, האחים והאב יעקב, חולקים את הבעלות בהוליס מטל אינדסטריז, מפעל באזור התעשייה של עפולה, העוסק בייצור תריסים ווילונות על סוגיהם השונים. מכירות המפעל, שנוסד בשנת 74', מוערכות ב-70 מיליון דולר בשנה ועיקרן מיועד ליצוא.

על פי הסכם רכישת הפעילות, תשלם בריל לבעלי המניות של גלי בתמורה את ההון העצמי של גלי בסוף הרבעון השלישי - 50 אלף שקל. הרכישה כוללת את כל פעילותה, נכסיה, זכויותיה והתחייבויותיה של גלי, למעט סימני המסחר שבבעלותה, לגביהם נקבעה זכות שימוש בלעדית של בריל בתמורה לתשלום תמלוגים.

דירקטוריון בריל אישר העמדה של ערבויות על ידי בוסקילה והאחים גנזי, להבטחת התחייבויותיה לבנק אגוד, וכן השקעה של כ-2 מיליון שקל על ידי השלושה בהון החברה כנגד שטר הון. שטר ההון יהיה ניתן להמרה ב-%10 ממניות בריל, לפי מחיר מימוש של 4 שקלים למניה (הבוקר נסחרו מניות בריל במחיר של 2.2 מיליון שקל, ששיקף שווי חברה של 2.4 מיליון דולר. במהלך היום זינקו המניות ב-%41).

* * * דירקטוריון בריל גם אישר רכישה על ידי החברה של עורות המשמשים כחומר גלם בהליך היצור הרגיל שלה, מחברה בשליטת אליעזר בוסקילה, בתנאי השוק. בריל של ערב רכישת עסקי גלי היא חברה כושלת, שצברה בשנים האחרונות הפסדים כבדים שהביאו אותה לגירעון של מיליון שקל בהון העצמי. את שנת 98' סיימה החברה בהפסד של 5.9 מיליון שקל, והפסד דומה נרשם לה בתשעת החודשים הראשונים של 99'.

החברה עסקה עד היום בייצור ושיווק נעלי גברים, הכוללים את המותגים "בריל", "האש פאפיס", "קאטרפילר" ו"הארלי דיווידסון". בתשעת החודשים הראשונים של השנה מכרה החברה בכ-20 מיליון שקל, לעומת יותר מ-30 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

על פי תנאי העברת השליטה בחברה, רכשו בוסקילה והאחים גנזי %80 מההון של בריל, תמורת שחרור המוכרים מערבויות אישיות לחברה, המבטיחות התחייבויות שנאמדות בכ-14 מיליון שקל. במסגרת הסכם העברת השליטה הונפקו למוכרים שטרי הון צמיתים בסך של 4.7 מיליון שקל.« מאת שי שלו « אלוף הסקי גנזי וסוחר העורות בוסקילה יכניסו את גלי לחברה הבורסאית בריל « גלי ובריל יתמזגו לחברת נעליים עם מכירות של מעל 100 מ' ש' בשנה * גלי, שאשתקד נקלעה לקשיים, סיימה את ינואר-ספטמבר עם מכירות של 50 מ' ש' ורווח נקי של 50 אלף ש'