סנפרוסט משנה פוקוס: תתמקד בייצור ארוחות מוכנות

השקיעה 3 מיליון שקל בקו הייצור * מצפה למכירות של 4 מיליון שקל בחודש

סנפרוסט משנה את תחום פעילותה העיקרי ועוברת להתמקדות בייצור ארוחות מוכנות. "תחום הירקות הקפואים נמצא בסטגנציה בכל העולם, ולעומתו תחום הארוחות המוכנות מראה גידול של %7- %8" - כך הסביר מנכ"ל סנפרוסט, בועז צ'צ'יק, את המניעים להחלטה על השינוי. "על פי תפיסתו של הצרכן, סנפרוסט משווקת ירקות קפואים. היום אנחנו עוברים לאוכל", מוסיפה סמנכ"ל השיווק בחברה, עלמה כהן-שחר.

במסיבת עיתונאים שנערכה היום (ה') חשפה החברה את סדרת הארוחות המוכנות להכנה במחבת. הסדרה תכלול שלוש תת-סדרות של ארוחות מהירות הכנה: ארוחות בשריות, ארוחות פסטה וארוחות על בסיס ירקות. בשלב הראשון תכלול הסדרה 11 סוגי ארוחות. בשלב הבא תורחב הסדרה לסדרות ילדים, דיאט, וגורמה.

פיתוח סדרת הארוחות המוכנות נעשה במסגרת הסכם שיתוף פעולה בין סנפרוסט לפרימל גסטרונומי, חברה צרפתית מובילה בתחום זה. 3 מיליון שקל השקיעה החברה בהקמת קו ייצור חדש.

השקת הסדרה החדשה תלווה בתמיכה שיווקית ופרסומית בהיקף של כמיליון דולר, שתכלול 4 סרטוני פרסום בטלוויזיה, לקהלי יעד שונים, קמפיין שילוט חוצות ופעילות בנקודת המכירה. על האריזות יודגש שם מותג-הגג סנפרוסט, ואילו את קמפיין הפרסום יוביל הקונספט "ארוחות מסעדה ביתית להכנה ב-7 דקות".

"אנחנו מתכוונים לייסד קטגוריה חדשה ולהוביל בה. אנחנו עומדים לעשות מהפכה במקפיא", אומר צ'ציק. לדבריו, לצרכן אין תפישה מוגדרת של תחום הארוחות המוכנות, ולפיכך, אין לסדרה החדשה מתחרים ישירים. מתחרים עקיפים דווקא יש. אחד השחקנים הפעילים ביותר בתחום הארוחות המוכנות הוא טבעול, עם ארוחות המבוססות על מוצרי סויה. גם לטיבון-ויל יש מוצרי שווראמה עם אורז. וישנם כל מוצרי האוכל המוכן האחר בהקפאה, כמו פיצות ודברי מאפה.

היעדים השיווקיים שהציבה לעצמה סנפרוסט שאפתניים למדי. צ'ציק מכריז על ציפיות להיקף מכירות בהיקף של כ-150 טון בחודש, בהיקף כספי של כ-4 מיליון שקל בחודש. על פי הערכות, מגלגל התחום כיום כ-25 מיליון שקל בשנה במחירי קמעונאי. חשבון פשוט מלמד, כי בכוונתה של סנפרוסט למכור ארוחות מוכנות בהיקף כמעט כפול ממכירות הקטגוריה היום.

השינוי בסגנון החיים בעידן המודרני הביא כבר בעבר גורמים שונים לנסות ולפעול בתחום הארוחות המוכנות - ללא הצלחה מרובה. המותג ב"צהרי היום" של פוד קלאב או "סיני אהרוני" של מעדנות לא זכו לעדנה. צ'ציק סבור, כי חסרונו הטכנולגי של תהליך הייצור פגע באיכות המוצרים, ולכן הם לא שרדו. הוא גם בטוח בהצלחתו של המוצר החדש. "המעבר מ-T.V-דינר קלאסי במגשית לארוחות מוכנות ברמה גבוהה מורגש בשלוש השנים האחרונות בכל העולם. המוצרים נותנים מענה לצרכיו של הצרכן בזמינות, נוחות ואיכות".

נמצאת בבעלות "תנובה" (%59), כלל תעשיות (%28) והציבור (%13). החברה מחזיקה בבעלות מלאה בחברת "מעדנות", יצרנית מוצרי מאפה וב-%50 ממניות "תופאפ", יצרנית מוצרי תפוחי אדמה. ב-97' העתיקה החברה את מפעליה למגדל העמק. מחזור המכירות של החברה בתשעת החודשים הראשונים של 99' מסתכם ב-72 מיליון שקל. היצוא מסתכם ב-17 מיליון שקל.« אסנת כותן « סנפרוסט משנה פוקוס: תתמקד בייצור ארוחות מוכנות « השקיעה 3 מיליון שקל בקו הייצור * מצפה למכירות של 4 מיליון שקל בחודש