אינדונזיה תפתח ברבת עמון משרד אינטרסים כלכלי שיטפל בקשרים עם ישראל

"מתכוננת ליחסים מלאים" * "תסיר בשבוע הבא כל מגבלות הסחר עם ישראל"

אינדונזיה מתכוונת לפתח יחסים דיפלומטיים עם ישראל, ורואה ביחסים הכלכליים גשר להשגת יעד זה. כך אמר היום (ה') ל"גלובס" בכיר המקורב למשלחת משרד החוץ באינדונזיה. עוד נודע, כי בעקבות הפגישות שקיימה השבוע המשלחת הישראלית, יפתחו שתי המדינות משרדי אינטרסים כלכליים. המשרדים יטפלו בקידום הקשרים הכלכליים בין שתי המדינות.

משרדי האינטרסים יפעלו בשיתוף איגודי לשכות המסחר של שתי המדינות. המשרד הישראלי יפעל במסגרת איגוד לשכות המסחר בג'קרטה, והמשרד האינדונזי יפעל מרבת עמון, בירת ירדן. ככל הנראה, איגוד לשכות המסחר יהיה אחראי על הנפקת ויזות לתיירים ולאנשי עסקים ישראלים.

ראש האגף הבינלאומי באיגוד לשכות המסחר, מנדי ברק, שנמנה עם ראשי המשלחת הישראלית באינדונזיה, נפגש אתמול (ד') עם שר המשפטים האינדונזי. השר אמר, כי בשבוע הבא תחליט ממשלתו על הסרת כל האיסורים על סחר עם ישראל.

בראשית מארס 2000 תגיע לישראל משלחת, בראשות נשיא איגוד לשכות המסחר האינדונזי, אבו ריזל בקרי. בקרי ונשיא איגוד לשכות המסחר, דני גילרמן, מיודדים זה שנים, ופעלו בחשאי לקידום היחסים הכלכליים בין המדינות.

בקרי עומד בראש קבוצת בקרי, הקבוצה הכלכלית הגדולה ביותר באינדונזיה, שתחומי פעילותה העיקריים הם מלונאות, אנרגיה, תקשורת, ביטוח וגומי. לדברי גילרמן, נכונותה של אינדונזיה לפתח קשרים כלכליים עם ישראל היא סמן למדינות מוסלמיות נוספות. לדבריו, פוטנציאל הסחר בין ישראל לאינדונזיה הוא מיליארד דולר בשנה.

מנכ"ל מכון הייצוא, אמיר חייק, אמר, כי מנהל מחלקת תשומות במכון, יצחק קירייתי, ומנהל מחלקת ההיי-טק, יעקב נדבורני, יצאו לאינדונזיה עם הצעות לשותפויות בפרוייקטים באגרוטכנולוגיה ובטלקומוניקציה.

בעקבות התחממות היחסים עם אינדונזיה ופתיחת השיחות עם סוריה, מתקיימים גם מגעים לא-רשמיים שונים בין ישראל למדינות נוספות שנחשבו עוינות לישראל, כמו מלזיה וסעודיה.« מאת קרן צוריאל « אינדונזיה תפתח ברבת עמון משרד אינטרסים כלכלי שיטפל בקשרים עם ישראל « "מתכוננת ליחסים מלאים" * "תסיר בשבוע הבא כל מגבלות הסחר עם ישראל"