משרד החוץ יפצה ב-1.25 מיליון שקל אלמנת שליח שנרצח במהלך שוד בחו"ל

התובעת: התאונה נגרמה בגלל אי הדרכת אביב כהן * המדינה: הקורבן נהג ברשלנות

בהסכם פשרה בבית המשפט המחוזי בת"א נקבע, כי משרד החוץ ישלם לאורנה כהן שוורץ, אלמנתו של אביב כהן, שנרצח בספטמבר 96' בעת מילוי תפקידו כמזכיר שני בשגרירות ישראל בסנטו דומינגו ברפובליקה הדומיניקנית, ולשני ילדיה סכום של 1.25 מיליון שקל.

האלמנה וילדיה הגישו במרץ 97' תביעה נגד משרד החוץ בסך של יותר מ-10 מיליון שקל. כן נתבעו יעקב רחמים ויעקב דביר, קציני הביטחון של משרד החוץ באותה תקופה, אהרון רם, מנהל מחלקת ההדרכה במשרד החוץ, פנחס לביא, שגריר ישראל ברפובליקה הדומיניקנית, וגיורא שימרון, קצין הביטחון של שגרירות ישראל ברפובליקה הדומיניקנית.

בכתב התביעה נאמר, כי אביב כהן מונה לתפקיד מזכיר שני בשגרירות ישראל בסאנטו דומינגו עוד בטרם שסיים את תקופת התמחותו, וכי הוא לא קיבל כל הדרכה בנושאי ביטחון אישי ואף לא צוייד בנשק להגנה אישית.

ביום 20.9.96 הגיע אביב כהן לסנטו דומינגו, ויצא עם בני משפחתו לסיור במרכול מקומי. כאשר יצאו בני המשפחה מהמרכול, הותקפה אשתו ע"י אדם, שניסה לתלוש שרשרת מעל צווארה. בעלה ניסה להדוף את השודד, והלה ירה בתגובה בחזהו והרגו במקום.

התובעים טענו, כי התאונה אירעה בשל רשלנותם של הנתבעים, אשר לא דאגו להדריך את אביב כהן בנושא בטיחות, ביטחון והגנה אישית.

בכתב ההגנה טענו הנתבעים, כי אביב כהן הודרך בנושאי בטיחות וביטחון, לרבות הגנה אישית, אולם הוא ואשתו הפרו בהתנהגותם את ההוראות המפורשות להימנע מלנוע ברחובות עם תכשיטים, ובכל מקרה של שוד להימנע מהתנגדות.

עוד נטען בכתב ההגנה, כי אביב כהן אחראי לסיום הטראגי של אירוע השוד, שנגרם בשל התנהגותו הרשלנית. הצדדים הגיעו לידי הסכם פשרה, שקיבל תוקף של פסק דין ע"י השופטת הניה שטיין, לפיו הנתבעים, באמצעות משרד החוץ, ישלמו לתובעים 1.25 מיליון שקל, כאשר סך של 375,000 שקל מתוך הפיצוי הכולל ייוחד בעבור שני ילדיו של אביב כהן.

(ת.א 389/97).« מאת יצחק דנון « משרד החוץ יפצה ב-1.25 מיליון שקל אלמנת שליח שנרצח במהלך שוד בחו"ל « התובעת: התאונה נגרמה בגלל אי הדרכת אביב כהן * המדינה: הקורבן נהג ברשלנות