מערכת הביטחון תרענן רשימת הציוד שנרכש בחו"ל במט"ח לא-דולרי

הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון ביקשה השבוע ממינהל הרכש של מערכת הביטחון לרענן את רשימת הציוד שנרכש בחו"ל במט"ח לא-דולרי, במטרה להעביר חלק מרשימת הקניות לארה"ב, בכספי הסיוע האמריקני. בדיקה מיוחדת נדרשה לגבי רכב נוסעים, במגמה לעבור לרכש של רכב אמריקני, במקום צרפתי ויפאני.

יו"ר הוועדה, ח"כ אבי יחזקאל (ישראל אחת), הנחה את מערכת הביטחון לחסוך ברכש הזה סכום גדול ככל הניתן של שקלים, שבהם נרכש המט"ח הלא-דולרי. זאת, כדי להפנות את הכסף לרכש ציוד ומוצרים במפעלים ישראליים.

מינהל הרכש מסר לוועדה, כי ההוצאה על הרכישות במט"ח הלא-דולרי מסתכמות ב-650 מיליון שקל בשנה, מתוכם 200 מיליון שקל לרכישת רכב נוסעים, שהוא סעיף הרכש הגדול ביותר בתחום זה. נציגי המינהל טענו, כי ההנחיה להעדפת רכב אירופי או יפאני היתה של האוצר. זאת, בנימוק שעלות אחזקת רכב אמריקני גדולה פי ארבעה. לדעת ח"כ יחזקאל, נתונים אלה מוגזמים, והוא ביקש בדיקה מחודשת של העלויות.

ראש עיריית נצרת עילית, מנחם אריאב, הזהיר את יחזקאל, כי הצמצום עלול לפגוע גם במפעל לייצור הג'יפים מדגם "סופה", ולהביא לפיטורי מאות עובדים.

מינהל הרכש התבקש להגיש את הרשימה המתוקנת לוועדת תקציב הביטחון בתוך מספר שבועות.« מאת צבי לביא « מערכת הביטחון תרענן רשימת הציוד שנרכש בחו"ל במט"ח לא-דולרי