פאצ'ינו הולך עד הסוף

המקור (ארה"ב, 1999) . סצינת הפתיחה של המותחן הזה צולמה כאן באום- אל-פאחם, כאשר אל פאצ'ינו, כוכב הסרט, נמצא כאן בעילום שם וחמק אחרי כמה ימי צילום בחזרה להוליווד.

למרות סצינת הפתיחה שעניינה החיזבאללה בלבנון, זהו סיפור פנימי, אמריקני, שבמרכזו תוכנית הטלוויזיה המוצלחת והיוקרתית 60 דקות של סי.בי.אס.

הדמויות מופיעות בשמן האמיתי ומגולמות, כמובן, בידי שחקנים. לואל ברגמן (אל פאצ'ינו) הוא המפיק הבכיר של התוכנית ויד ימינו של מייק וולאס, האגדי (כריסטופר פלאמר).

חומר מסווג שנופל לידיו מוביל אותו לשערורייה בקנה מידה עולמי, שנוגעת לתביעת הענק שנתבעו יצרניות הסיגריות האמריקניות. מי שמדליף את האינפורמציה המפלילה הוא ג'פרי וויגאנד (ראסל קראו), שמסכן בכך את הקריירה שלו ואת משפחתו.

אבל גם הוא וגם ברגמן נחושים בדעתם ללכת עם החשיפה עד הסוף. גם כשרשת הטלוויזיה כמעט נכנעת ללחצים של יצרניות הסיגריות האימתניות. התסריט, של אריק רות וומיקל מאן (שגם ביים), מבוסס על מאמר מאת מארי ברנר, בשם "האיש שידע יותר מדי".

הצלום הוא של דנטה ספינוטי והמוסיקה נכתבה בידי ליסה ג'רארד ופטר בורק. 157 דקות.

משחקים מהלב (ארה"ב, 1999 ). קומדיה משפחתית, שמזכירה במבנה שלה את "תמונות קצרות" של רוברט אלטמן, או לחילופין את "וונדרלנד" של מייקל ווינטרבוטום.

סיפוריהן המצטלבים של שלוש אחיות ואשה אומללה אחת (אלן בורסטין), שבנה גוסס מאיידס. האחות הבכירה, גרייסי (מדלין סטו), מנהלת רומן עם הכומר המקומי, בשעה שבן זוגה (דניס קווייד) יוצא לשקם את מצבו הנפשי הרעוע.

האחות השנייה מרדית (ג'יליאן אנדרסון) מבוהלת מכל קשר אפשרי עם גברים, עד שהיא מתאהבת בארכיטקט מקסים (ג'ון סטיוארט). הצעירה בין הבנות ג'ואן (אנג'ליקה ג'ולי) מתאהבת בקינן (ריאן פיליפה), שדוחה אותה עד הרגע האחרון. מול הבנות האלה ניצב רק בן אחד, צעיר ונמרץ, שבורח מאהבות ומבלה בזרועותיה של צעירה חושנית.

ואלה הם ילדיהם של בני זוג מבוגרים, מצליחים (שון קונרי וג'ינה רולנדס), שהעליות והירידות בחייהם לא מפריעות להם לחגוג את יום הנישואין ברוב הדר. התסריטאי והבמאי הוא ווילארד קרול. צילם: וילמוש זיגמונד, המצוין, והמוסיקה היא של ג'ון בארי. 114 דקות.

ארמון של סורגים (ארה"ב, 1999). כמה וכמה נערות אמריקניות נמצאות בכלא תאילנדי, באשמה של הברחת סמים. גם אם הן לא אשמות בסחר עצמו, הן אשמות בתמימות, בטפשות, ובהתמסרותן המיידית לסוחרים שמפילים אותן בפח, תוך הבטחות רומנטיות כוזבות.

אליס ודרלין (קליר דיינס וקייט בקינסדייל) יוצאות, עם סיום הלימודים, לטייל בתאילנד ובבנגקוק, הן פוגשות צעיר אוסטרלי, ניק פארקס (דניאל לאפיין), שגורם לדרלין להיות אהובתו הזמנית, למורת רוחה של אליס. השניים אמורים להמשיך את המסע הרומנטי בהונג-קונג ואליס מתפתה להצטרף אליהם.

בשדה התעופה הן נדהמות לגלות שנפלו בפח. הן נידונות ל33 שנות מאסר, ולעזרתן בא עורך דין אמריקני, הנק גרין (ביל פולמן).

ג'ונתן קפלן ביים, התסריט של דיוויד אראטה. 100 דקות.

« נסים דיין « פאצ'ינו הולך עד הסוף «