הפרקליטות קבעה ב-1998: תרומתו של גוטניק לנתניהו אינה עבירה פלילית

פרופ' מרדכי קרמניצר: בהחלטתו לפתוח בחקירה בפרשת העמותות הוכיח היועץ המשפטי שהחיפזון מן השטן

בידי אנשי ישראל אחת ולשכת ראש הממשלה מכתב נוסף, המצביע לכאורה על כך שפעולותיהן של עמותות ברק אינן נושאות אופי פלילי. כך נודע ל"גלובס".

מדובר במכתב מ-22 בפברואר 1998, עליו חתום משה שילה, סגן בכיר ראשון לפרקליטת המדינה. מכתב זה הוא תשובה על ערר שהגיש אזרח חיפני על החלטת המשטרה, שלא לפתוח בחקירה פלילית על תרומות של יוסף גוטניק למסע הבחירות של בנימין נתניהו ב-1996.

שילה דחה את הערר בנימוק הבא: "אנו סבורים שהתרומה נשוא התלונה אינה עומדת בקריטריון של תרומה אשר הועברה ל'סיעה' או ל'רשימת מועמדים'". ממשפט זה משתמע, שתרומה שלא הוענקה למפלגה, אלא למועמד לראשות הממשלה, אינה מצדיקה חקירה פלילית.

בכנס המכון הישראלי לדמוקרטיה שנערך אמש (ד'), ואשר עסק בנושא העמותות, אמר המשפטן פרופ' מרדכי קרמניצר: "המבקר הוא משפטן מעולה ומאוזן להפליא, אבל הניתוח שלו אינו עומד בדרישות אלמנטריות של איזון. הניסיון שלו לסגור את הפרצות החוקיות מכל עבר, הביא אותו להטיל הגבלות שערורייתיות על חופש הפעולה הפוליטי.

"בהחלטתו לפתוח בחקירה בעבירות הקשורות במימון מועמד, הוכיח היועץ המשפטי שהחיפזון מן השטן, וזאת לאחר תשובות משונות ומוזרות שנתן לפונים אליו. בהחלט יש לו תרומה מכרעת בהכשלת המערכת".« מאת משה גורלי « הפרקליטות קבעה ב-1998: תרומתו של גוטניק לנתניהו אינה עבירה פלילית « פרופ' מרדכי קרמניצר: בהחלטתו לפתוח בחקירה בפרשת העמותות הוכיח היועץ המשפטי שהחיפזון מן השטן