חב' בל קנדה לשעבר משילה את רוב אחזקותיה בנורטל, 54 מיליארד דולר

המהלך "משחרר" את ערך נכסיה האחרים של חברת אחזקות הטלקום הקנדית, ומזכיר את ה"ספין אוף" שביצעה AT&T לחברה הבת שלה לשעבר, לוסנט

, חברת הטלקומוניקציה הגדולה בקנדה, תשיל מעצמה את מרבית אחזקותיה בחברת ציוד התקשורת נורטל - בהליך "ספין אוף" של חלוקת מניות נורטל לבעלי מניותיה שלה.

בעלי מניות BCE יקבלו 0.78 מניית נורטל עבור כל מניית BCE שברשותם. אחזקות BCE בנורטל מסתכמות ב-54 מיליארד דולר, שהם %39.2 מהונה של נורטל. BCE תשאיר %2 מנורטל בשליטתה הישירה.

הצעד נעשה בעקבות טענות בעלי המניות על כך שמניות BCE לא משקפות את ערך אחזקות החברה האם האחרות. מנכ"ל BCE, ז'אן מונטי, אמר ששווי השוק של BCE נמוך ב-%30 מסך שווי אחזקותיה בחברות אחרות. ההחלטה של BCE מזכירה את ההפרדה של לוסנט, ש-AT&T ביצעה ב-1996.

חברה זו השילה מעליה את חטיבת ציוד הטלפונים שלה כדי להשתחרר מניגודי אינטרסים, שמנעו ממנה למכור ציוד למתחרותיה של AT&T.

באופן דומה תעניק ההנפקה חופש עסקי גדול יותר לנורטל לחתום על חוזי אספקה, ול-BCE לבצע רכישות חדשות. "ברגע שהספין אוף יבוצע נרגיש חופשיים יותר לבצע רכישות, לא רק עם מאגר המזומנים הקיים, אלא גם עם מניות BCE.", אמר מונטי.

משקיעי BCE מעוניינים שהחברה תוערך יותר על-פי אחזקותיה בבל קנדה, המסתכמות ב-%80. במארס 1999 מכרה BCE נתח של %20 בבל קנדה לאמריטק. ל-BCE אחזקות בשתי חברות טלפון קנדיות אזוריות ובטלגלוב, מהספקיות הסיטונאיות הגדולות ביותר של שיחות טלפון ארוכות טווח בעולם.

BCE מחזיקה באופן מלא בחטיבה הסלולרית של בל קנדה (בל מוביליטי), ב-%65.1 בחברת תוכנות מסחר אלקטרוני, BCE אמרג'יס, וב-%73.7 בבל קנדה אינטרנשיונל הפועלת בשווקים מתפתחים, ובאחזקת מיעוט בחברה לייעוץ טכנולוגי, סי.ג'י.איי. השווי של כלל אחזקותיה למעט בל קנדה (אך כולל נורטל) שווה לשווי השוק שלה.

כתוצאה מכך, שווי אחזקותיה בבל קנדה כמעט אפסי, עובדה שיצרה התמרמרות בקרב בעלי מניות BCE. נורטל היתה אחראית ברבעון החולף ל-%61 (302 מיליון דולר) מרווחי BCE.

משקיעים מסוימים ברכו על עיתוי ההודעה. לטענתם, BCE הרוויחה מהשלשת מחיר מניותיה של נורטל בשנה האחרונה, אך כעת הזמן בשל להיפרדות.

מיקי אריסון מגביר המאבק על חברת הספנות הנורבווגית « שירות בלומברג, מונטריאול BCE « חב' בל קנדה לשעבר משילה את רוב אחזקותיה בנורטל, 54 מיליארד דולר « המהלך "משחרר" את ערך נכסיה האחרים של חברת אחזקות הטלקום הקנדית, ומזכיר את ה"ספין אוף" שביצעה AT&T לחברה הבת שלה לשעבר, לוסנט