הישג לרוסיה: הנושים המסחריים ימחקו 10.6 מיליארד דולר מחובה

נושיה המסחריים של רוסיה הסכימו בתום שנה וחצי של משא ומתן למחוק כשליש מחובותיה, כ-10.6 מיליארד דולר. אלה עברו בירושה לפדרציה הרוסית, לאחר התפרקותה של ברה"מ לשעבר.

סה"כ נאמד חובה המצטבר של בריה"מ לשעבר לכלל נושיה בכ-50 מיליארד דולרים, ומהווה עול כבד על כלכלתה של הפדרציה הרוסית. חובה של מוסקבה למועדון לונדון עומד על כ-32 מיליארד דולר.

הצדדים הגיעו להסכמה על פריסה של יתרת החוב על פני פרק זמן של 30 שנים, כאשר הריבית על החוב תהיה נמוכה מזו המקובלת כיום בשוק הבינלאומי. בכוונת רוסיה לצאת בהנפקה חדשה של אג"ח מסוג יורובונד, שחלקם יוצע לנושי לונדון בתמורה לחוב קיים. לפיכך היקף החובות שרוסיה תצטרך לפרוע יהיה מעט גבוה מ-16 מיליארד דולר. רוסיה ניהלה משא ומתן קשה ומייגע עם חברי המועדון הפיננסי בלונדון במשך כחמש שנים רצופות.

לדברי שר האוצר הרוסי והסגן הראשון של ראש ממשלת רוסיה, מיכאל קסיינוב, שבשנים האחרונות היה אחראי על ניהול השיחות לצמצום החובות הרוסיים עם המועדון הלונדוני, עוד לא היתה החלטה כזאת בהקשר לדחיית תשלומי חוב בהיסטוריה של המועדון הפיננסי הלונדוני.« מאת נחום טרדאי « הישג לרוסיה: הנושים המסחריים ימחקו 10.6 מיליארד דולר מחובה