פיליפס תשקיע 10 מיליון דולר בחברות סטרט-אפ ישראליות בשנת 2000

תרחיב את פעילותה בתחום הסמיקונדקטורס בישראל ותשלש את מכירותיה

פיליפס תשקיע בשנת 2000 10 מיליון דולר בחברות סטרט-אפ ישראליות, במסגרת השקעה של 75 מיליון דולר בחברות בעולם. ההשקעה תתבצע באמצעות קרן הון הסיכון של החברה. מנהל הפיתוח העסקי של פיליפס סמיקונדטורס באירופה, מישל גיו, ציין היום (ה'), כי ההחלטה נובעת מתהליך הגלובליזציה שעוברת החברה, ומההכרה בפוטנציאל הגלום בישראל בתחומים אלה.

גיו סיים בימים אלה ביקור בישראל, במהלכו בחן מספר חברות סטרט-אפ והחל למפותן לצורך השקעה. ככל הנראה, החברה מתכוונת להשקיע בחברות הנמצאות בשלבים מתקדמים של פיתוח מוצר, כך שההשקעה תנוצל לייצור ושיווק.

דבריו של גיו פורסמו במקביל להודעתה של פיליפס על תוצאותיה לשנת 99'. התוצאות מבטאות גידול של %340 בהכנסותיה, שהסתכמו ב-99' ב-1.8 מיליארד דולר. עיקר הגידול בהכנסותיה נובע ממכירות חטיבת הסמיקונדטורס, שגדלו ב-99' ב-%32, וכן ממכירות הטלפונים הסלולריים, שהכפילו עצמן ב-99'.

לדברי גיו, פיליפס סמיקונדטורס תרחיב את פעילותה בתחום הסמיקונדקטורס בישראל ותשלש את מכירותיה בתוך 3 שנים. זאת, באמצעות חיזוק הקשר עם לקוחות קיימים תוך תמיכה בחברת רפק, המשווקת את מוצרי פיליפס סמיקונדקטורס בישראל. בין לקוחותיה של פיליפס בישראל נמנות ECI, אורקיט, אופטיבייס, טלרד ומוטורלה.

בביקורו בישראל ערך גיו כנס מפיצים, במשותף עם רפק, במהלכו הציג את תוכנית הפעולה של פיליפס ליצירת שיתוף פעולה בין המפיצים המקומיים בכל מדינה לבין מפיצים בינלאומיים. בעקבות תוכנית זו תקים רפק עם ארו האמריקנית חברה משותפת להפצת רכיבים אקטרוניים.« מאת קרן צוריאל « פיליפס תשקיע 10 מיליון דולר בחברות סטרט-אפ ישראליות בשנת 2000 « תרחיב את פעילותה בתחום הסמיקונדקטורס בישראל ותשלש את מכירותיה