תאגיד תעופה דרום-קוריאני רכש מתע"א מטוס "אסטרה-SPX"

המטוס ישמש אותו לטיסות ניסוי - ולמטווח ירי לעבר מטרות אוויריות

התאגיד לפיתוח תעשייתי-תעופתי (AIDC), מדרום קוריאה, הזמין מהתעשייה האווירית ומשותפתה לשיווק מטוסי המנהלים, חברת גלקסי אירו-ספייס האמריקנית, מטוס מנהלים מדגם "אסטרה-SPX", במחיר של 15 מיליון דולר. התאגיד מסר בסלון האווירי בסינגפור, כי מטוס המנהלים הבינוני ישמש אותו לטיסות ניסוי. בין השאר, יופעל המטוס לגרירת מטרות אוויריות וכפלטפורמה לניסויי טיסה בפרוייקטים שהתאגיד עוסק בהם. התאגיד הדרום-קוריאני בחר במטוס לאחר תהליך בדיקה ממושך, שבמסגרתו נבחנו מטוסי מנהלים מתוצרת ארה"ב ואירופה. ה"אסטרה-SPX" נבחר בשל יכולתו לשאת מטען חיצוני של 600 ק"ג, באמצעות מיתקנים מתחת לכנפיים. המטוס מסוגל לטוס עם מטען במשקל זה במהירות של 350 קשר. את המטרות מסוגל המטוס לגרור באמצעות כבל באורך 10 ק"מ, שמאפשר לבצע ניסויי ירי לעברן.

לדברי סגן נשיא גלקסי אירו-ספייס לשיווק ומכירות, רוג'ר ספרי, נעשו מאמצים מיוחדים להיענות לדרישות הספציפיות של התאגיד מדרום-קוריאה. המטוס תוכנן כך שיוכל לטוס לטווח של 200 מייל ימי, לבצע ניסויים במשך שעה, ולחזור לנמל הבית עם רזרבות דלק של לפחות 45 דקות טיסה.

את מערכת גרירת המטרות תספק לתעשייה האווירית חברת מגיט דיפנס סיסטמס. בנוסף למערכת, ייבנו במטוס שתי עמדות מיוחדות למפעילי הניסויים.

ה"אסטרה-SPX" הוא אחד ממטוסי המנהלים המהירים בעולם. הוא מסוגל לטוס במהירות של 0.87 מאך, קרוב למהירות הקול. טווח הטיסה שלו הוא 2,950 מייל ימי. המטוס קיבל את רישוי מינהל התעופה האזרחי של ארה"ב (FAA) בדצמבר 98'. עד עתה נמכרו 450 מטוסי "אסטרה", מדגמים שונים. כיום נעשה שיווקם על ידי חברת גלקסי אירו-ספייס, השוכנת בטקסס.« מאת דרור מרום « תאגיד תעופה דרום-קוריאני רכש מתע"א מטוס "אסטרה-SPX" « המטוס ישמש אותו לטיסות ניסוי - ולמטווח ירי לעבר מטרות אוויריות