מוסטפה דיראני, האזרח הלבנוני שנחטף ע"י צה"ל - תובע מהמדינה 6 מיליון שקל פיצוי

"נחקרתי בשיטות מזוויעות של עינויים והתעללויות כמו אינוס ומעשי סדום"

מוסטפה דיראני, אזרח לבנוני, שהיה בעל תפקיד בכיר בארגון שהחזיק ברון ארד ואשר נחטף במאי 94' ע"י כוחות צה"ל מביתו והובא לישראל ומאז ועד היום מוחזק במעצר מינהלי ללא משפט, הגיש היום לבית המשפט המחוזי בת"א תביעת נזיקין בסך שישה מיליון שקל נגד המדינה.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד צבי ריש, נטען, כי במהלך חקירתו של דיראני, במטרה לשאוב ממנו מידע הקשור לנווט הישראלי הנעדר רון ארד ואשר נמשכה כחודש ימים, הוא נחקר "בשיטות מזוויעות של עינויים והתעללויות ומעשי נבלה ופשע כמו אינוס ומעשה סדום". בין היתר נטען, כי התובע סבל מהשפלות, מכות, מניעת שינה ואף אולץ לשתות כמויות גדולות של שמן פרפין ונמנע ממנו טיפול רפואי.

לטענת התובע גם הרצון לקבל מידע אודות רון ארד אינו יכול להצדיק סדיזם לשמו, כפי שבא לידי ביטוי במסכת העינויים החמורים שבוצעו כלפיו וכמו כן הוא עונה קשות במהלך חקירותיו.

לטענתו. כבר היה ידוע, כי מזה שש שנים רון ארד אינו מצוי בידי הארגון אליו היה שייך ומעשי ההתעללות בו בוצעו בשל הרצון לנקום.

טרם הוגש כתב הגנה (ת"א 1461/00).« מאת יצחק דנון « מוסטפה דיראני, האזרח הלבנוני שנחטף ע"י צה"ל - תובע מהמדינה 6 מיליון שקל פיצוי « "נחקרתי בשיטות מזוויעות של עינויים והתעללויות כמו אינוס ומעשי סדום"