שכרו של אורי לויט במת"ב נסק ל-12.2 מ' ש'

ללויט הסכם תמרוץ, הצמוד למחירן של מניות מת"ב

נסיקת מניות מת"ב אשתקד במאות אחוזים לשווי של כמיליארד דולר היטיבו עם סגן יו"ר דירקטוריון החברה, אורי לויט, שזכה לשכר בעלות של 12.2 מיליון שקל אשתקד. רוב רובה של עלות השכר היא פועל יוצא של הסכם תמרוץ, שנחתם עם לויט בדצמבר 97'. על פי הסכם העסקתו, זכאי לויט לצבירת זכויות מענק באופן הדרגתי על פני 4 שנים, בסכום השווה ל-%1 מהון המניות של מת"ב. לויט זכאי לממש את המענק רק בתום 36 חודשים ממועד צבירת הזכות על פי ההפרש בין מחיר הסגירה של המניות בעת התשלום לבין %90 מהמחיר בדצמבר 97'.

אגב, מת"ב אחראית לתשלום של %75 מעלות שכרו של לויט. על פי הסכם עם בעלת השליטה, דנקנר השקעות, נושאת האחרונה ביתרת %25 מעלות העסקתו הכוללת.

לויט שימש קודם להצטרפותו לקבוצת דנקנר כמנכ"ל פועלים השקעות. בשלהי 96', לאחר שהשליטה בפועלים השקעות עברה לידי שרם-פודים-קלנר, מכרה חברה זו את אחזקותיה במת"ב לקבוצת דנקנר.

מהדו"חות הכספיים של מת"ב עולה כי בשנת 99' עלו הכנסות החברה ב-%9 ל-454 מיליון שקל כפועל יוצא מעלייה בכמות המנויים ב-14.3 אלף בתי אב (ל-286.6 אלף מנויים). עם זאת, נשחקו הרווח הגולמי והתפעולי של מת"ב כתוצאה מהתחרות על רכישת תכנים איכותיים בארץ ובחו"ל, שגרמו להתייקרות משמעותית בעלויות התוכן.

הוצאות התפעול של מת"ב היוו %59.2 מההכנסות כפועל יוצא מהתייקרות התוכן. הרווח הגולמי היווה %41.5 מההכנסות לעומת %47.6 ב-98'. הוצאות המכירה והשיווק גדלו ב-%175. זאת, בעיקר עקב גידול בהוצאות פרסום וקידום מכירות כחלק מהיערכות החברה לתחרות בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית, האמורה להיפתח השנה. הוצאות ההנהלה וכלליות זינקו ב-%79, בעיקר עקב הסכם התמרוץ עם לויט, גידול בהוצאות משפטיות (כפועל יוצא של התמשכות הדיונים עם משרד התקשורת והממונה על ההגבלים העסקיים ומההליכים המשפטיים, שנלוו אליהם) ומהיערכות למתן שירותי אינטרנט מהיר על תשתית הכבלים.

הרווח התפעולי של מת"ב אשתקד עמד על %23 מהמחזור לעומת %38 ב-98'. מה שהיטה את הכף בשורה התחתונה - רווח נקי של 315 מיליון שקל ב-99' לעומת 66 מיליון שקל ב-98' - היה שיפור ניכר בסעיף המימון, וכמובן רווח הון של 420 מיליון שקל מהנפקת החברה המוחזקת פרטנר בוול-סטריט בנובמבר 99'. חלקה של מת"ב בתוצאות פרטנר הסתכם בהפסד של 143 מיליון שקל.

DSP« מאת שי שלו « שכרו של אורי לויט במת"ב נסק ל-12.2 מ' ש' « ללויט הסכם תמרוץ, הצמוד למחירן של מניות מת"ב