שותפות דלק ואבנר: בקידוח מרי-2 נמצאו כמויות גז מרשימות

גורמים בתעשיית הנפט: הממצאים בקידוח מאששים את הדיווחים על מציאת גז שיספיק ל-15 שנה

שותפות דלק קידוחים-אבנר-סמדן מסרה היום (ה') דיווח לבורסה לגבי מימצאי קידוח הגז מרי-2. מהדיווח עולה, כי כמויות הגז במבנה באיזור זה הן אכן בעלות היקפים דרמטיים וחסרי תקדים.

דלק ואבנר, שמסרו את הדיווחים לבורסה, לא התייחסו לכמויות, אך גורמים בתעשיית חיפושי הנפט בארץ אמרו, כי "מדובר בממצאים המאששים את הדיווחים לגבי קידוח מרי-1, שנמסרו לפני מספר שבועות. מדיווחים אלה עלה, כי כמויות הגז המסחריות יספיקו לצריכתה של ישראל לתקופה של 15-10 שנה.

בהודעת השותפות נאמר: "קידוח מרי-2 הגיע לעומק של 1,942 מטר. עד לעומק זה נעשתה סדרה של בדיקת לוגים (בדיקות חשמליות - ד.ח), שהסתיימה בהצלחה. ניתוח ראשוני של תוצאות הלוגים מאמת את מאפייני הגז שהתגלה במרי-1.

"הממצאים מראים, כי בקידוח מרי-2 נמצאו שכבות חול המכילות גז טבעי, הדומות באופיין לשכבות החול שהתגלו בקידוח מרי-1. להגנת חור הקידוח יורדו צינורות דיפון. תוצאות חיוביות אלו ברורות דיין. לפיכך, לא יהיה צורך בביצוע מבחני הפקה. לאחר עיבוד נוסף, תינתן הערכה לגודל מאגר הגז ברשיון אשקלון".

ההודעה על כך שלא יידרשו מבחני הפקה היא בעלת משמעות רבה. הודעה זו מחזקת עוד יותר את ההערכות הוודאיות לגבי הימצאותו של גז מסחרי במבנה מרי.

בתחילת חודש מארס הודיעה השותפות, כי בקידוח מרי-1 (הנמצא מול חופי אשקלון, בצמוד למרי-2) נערכו מבחני הפקה. במבחנים אלה זרם הגז בקצבים שונים, עד לקצב של כ-33 מיליון רגל מעוקב ביממה.

בהודעה נאמר גם, כי מפעיל הרשיון מעריך שבאר זו יכולה להפיק למעלה מ-100 מיליון רגל מעוקב של גז ביממה, תוך שימוש בציוד הפקה מתאים. לפיכך, מדובר בתגלית גז מסחרית. השותפים מסרו אז, כי אחרי ביצוע קידוח מרי-2 ניתן יהיה להעריך באופן מדוייק יותר את גודלו של המאגר ברשיון אשקלון.

שותפות זו גם מצאה את תגלית הגז "נעה 1" לפני כחצי שנה. לפי הערכות, תגלית מרי נחשבת לגדולה פי 5-4 מתגלית "נעה 1", כך שתפוקתה תספיק לכ-3 שנות צריכת גז טבעי בארץ.« מאת דוד חיון « שותפות דלק ואבנר: בקידוח מרי-2 נמצאו כמויות גז מרשימות « גורמים בתעשיית הנפט: הממצאים בקידוח מאששים את הדיווחים על מציאת גז שיספיק ל-15 שנה