נשיא פרו היוצא פוג'ימורי ויריבו טולדו יתמודדו בסיבוב בחירות שני

פוג'ימורי זכה כנראה בכ-%48, מול %41 ליריבו הכלכלן טולדו - והמשטרה פיזרה בכוח הפגנה של תומכי טולדו

לאחר מערכת בחירות סוערת, ויום בחירות בו נשמעו האשמות על הונאות וזיופי הצבעה, הסתבר בלילה שעבר (א') כי הנשיא היוצא אלברטו פוג'ימורי הוא המנצח בבחירות לנשיאות, על פי תחזיות וסקרים בלתי רשמיים.

אך פוג'ימורי לא הצליח להבטיח לעצמו את הנצחון בסיבוב הראשון של הבחירות, ברוב של מעל %50 מן הקולות. לכן ייערך סיבוב בחירות שני, בעוד שבוע.

ליל הבחירות היה דרמטי כאשר רוב התחזיות היו לטובת יריבו של פוג'ימורי, אלחנדרו טולדו. בשעת לילה מאוחרת הסתמן שינוי במגמה, ופוג'ימורי התחיל להוביל, דבר שגרם לתיסכול רב במחנה טולדו.

המשטרה השתמשה ברימוני גז מדמיע כדי לפזר הפגנה שהתארגנה בלימה, בעיקר משום שנראה היה שהמפגינים הגיעו משני הקצוות הפוליטיים והיה חשש להתנגשויות ביניהם.

על פי ההערכות האחרונות, זכה פוג'ימורי ביותר מ-%48 מהקולות, לעומת %41 שהוענקו לטולדו. התוצאות הרשמיות לא יפורסמו לפני הלילה (יום שלישי בבוקר שעון ישראל).

טולדו הוא כלכלן, שהפסיד לפוג'ימורי בבחירות הקודמות לנשיאות, ב-1995. למרות ששוקי ההון בפרו הגיבו היום בשלילה לסיכוי שהוא יזכה בסיבוב השני, משקיעים בפרו אינם רואים בו מתנגד לרפורמות השוק החופשי שהנהיג פוג'ימורי בשנות ה-90. הרפורמות הללו עצרו את ההיפר-אינפלציה, ייצבו את הכלכלה ומשכו לפרו השקעות זרות בהיקף מיליארדי דולר.

אנליסטים מעריכים, עם זאת, שיום הבחירות, שהתאפיין בחילופי האשמות על זיוף תוצאות ובסערת רוחות, עלול להוביל לאלימות ולתסיסה חברתית.« סי"ג ובלומברג, לימה « נשיא פרו היוצא פוג'ימורי ויריבו טולדו יתמודדו בסיבוב בחירות שני « פוג'ימורי זכה כנראה בכ-%48, מול %41 ליריבו הכלכלן טולדו - והמשטרה פיזרה בכוח הפגנה של תומכי טולדו