ועדת בן-בסט הכריעה: %10 מס על ירושה של יותר ממיליון דולר

האוצר מתכוון להטיל מס של %10 על כל הנכסים שיועברו בירושה, בעקבות דיוני הוועדה בראשות מנכ"ל האוצר, אבי בן-בסט.

במסגרת המס החדש יינתן פטור בסכום של מיליון דולר לאחר שיחושב ערכו של סך העיזבון. במילים אחרות - המיסוי יתחיל (במקרה שמדובר בירושה של שני הורים) מרצפה של מיליון דולר. זו התוכנית שסוכמה במסגרת הרפורמה במס הכנסה, המתגבשת סופית בימים אלה במשרד האוצר. נושא מס העיזבון הוא אחד הפרקים החשובים שכבר סוכמו בין חברי ועדת בן-בסט. באוצר רואים במס העיזבון דרך להעברת עושר משכבות חזקות באוכלוסייה לשכבות חלשות, ומשוכנעים, כי מס של %10 יאפשר הכנסות של מאות מיליוני שקלים לקופת האוצר מדי שנה.

שיטת הגבייה תחייב כל אזרח שמקבל בירושה נכסים, לשלם מס על כל סוג נכס. בכלל זה מדובר בנכסי נדל"ן וברכוש נוסף כגון מכוניות, נכסים פיננסיים, חשבונות בנק, קופות גמל וניירות ערך.

כרגע בוחנים באוצר פתרונות שימנעו מאזרחים רבים להתחמק מתשלום מס עיזבון. בציבור שורר חשש גדול ממס חדש זה וכפי שפורסם החלו משפחות רבות, בשבועות האחרונים, לפעול להעברת הבעלות על נכסי משפחה רבים על שמות הילדים.

הטכניקה הפופולרית ביותר היא רישום הדירה וחשבונות הבנק על שם היורשים המיועדים, תוך מתן ייפוי כוח לבעלי הנכס המקוריים (ההורים), שיאפשר להם לממש אותו.« מעריב « ועדת בן-בסט הכריעה: %10 מס על ירושה של יותר ממיליון דולר