רהט תקבל 10.000 דונם מהמועצה האזורית בני שמעון

העיר הבדואית הגדולה בארץ, רהט, שבנגב הצפוני, תקבל תוספת של 10 אלף דונם מתחום השיפוט של המועצה האזורית בני שמעון. זאת, במסגרת הסכם שנחתם בין שתי הרשויות, לאחר שוועדת גבולות, שמונתה על ידי משרד הפנים לעניין זה, אישרה את העברת הקרקע.

רהט נחשבת כיום לעיר המיעוטים בעלת אחוז הילודה הגבוה ביותר בארץ. על רקע זה, ועל רקע העובדה כי בשנים האחרונות המדינה מעודדת מעבר ממאהלים ליישובי קבע, נרשם ביקוש גבוה למגרשים ברהט. המדינה, כדי לעודד מעבר זה, משווקת מגרשים בני חצי דונם לבדואים במחירים מוזלים במיוחד, של עד 15 אלף שקל למגרש.

חלק ניכר מהבדואים מעדיפים להתגורר ברהט, בשל העובדה כי יש בה שירותים עירוניים מפותחים יחסית ליישובי קבע בדואיים אחרים בנגב. בשל כל אלה, דרשו נבחרי הציבור ברהט ממשרד הפנים להגדיל את שטחה המוניציפאלי של רהט, על חשבון שטחים שבתחום המועצה האזורית בני שמעון. לאחר מו"מ ממושך, נחתם ההסכם בין שתי הרשויות.

מעיריית רהט נמסר, כי הקרקע שתועבר לתחומה תשמש לצורכי הרחבת העיר, בניית שכונות מגורים חדשות ומרכזי מסחר. עוד נמסר, כי הקרקע תאפשר לרהט לעמוד בצפי גידול האוכלוסייה, כפי שבא לידי ביטוי בתוכנית "ישראל 2020".

« גדי גולן « רהט תקבל 10.000 דונם מהמועצה האזורית בני שמעון «