קרדן מכרה לדן ורנר את אחזקותיה בסבארו; תרשום רווח של 6.5 מיליון ש'

ורנר יפטור את קרדן מהשיעבודים לטובת סבארו ויפרע חוב של 1.9 מיליון ש'

חברת ההשקעות קרדן, בשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור, הודיעה היום על מכירת אחזקותיה ברשת המזון המהיר סבארו (%70) לאיש העסקים דן ורנר, לשעבר בעלי חברת הקייטרינג נורקיט. רשת סבארו, המתמחה במזון איטלקי, מונה כיום 18 מסעדות. בהתאם להסכם, תמכור קרדן את מניותיה תמורת ערכן הנקוב. ורנר, באמצעות חברת דנוור אחזקות מזון, יפטור את קרדן מכל הערבויות, הביטחונות והשיעבודים שהעמידה לטובת סבארו. כמו כן התחייבה הרוכשת, כי סבארו תפרע לקרדן חוב של 1.9 מיליון שקל.

עם השלמת העיסקה, צפוייה קרדן לרשום רווח של כ-6.5 מיליון שקל, בעקבות השבת הפרשות שביצעה בעבר עקב הפסדיה של הרשת. השלמת העיסקה כפופה לאישור סבארו העולמית.

מחזור המכירות של הרשת בשנת 2000 צפוי, להערכת בעליה, להסתכם בכ-15 מיליון דולר. עד עתה ניהל את הרשת מנכ"ל קרדן סחר, רן נמרוד, וכעת ימונה מנכ"ל חדש מטעם קבוצת דנוור. %30 נוספים ממניות הרשת נמצאות בידי יוחאי פלג.

עם חתימת ההסכם, אמר מנכ"ל משותף בקרדן, איתן רכטר, כי "עיסקת המכירה מהווה נדבך נוסף בתהליך הארגון מחדש של הקבוצה, במסגרתו היא מצמצמת את פעילותה תוך התמקדות בתחומי הנדל"ן הטכנולוגיה והתקשורת".

רשת סבארו פועלת בארץ כ-6 שנים, במהלכן צברה הפסדים כבדים. מהדו"חות הכספיים של קרדן עולה, כי בשנים 96'-97' הפסידה סבארו מעל 10 מיליון שקל. בשנת 98' עברה הרשת לרווח וב-99' שבה להפסיד, כ-3.5 מיליון שקל.

קרדן עצמה נחלה כישלון חרוץ בניסיונה להיכנס לענף המזון, כמו גם בפעילותה המסחרית. בשנתיים האחרונות רשמה החברה הפסד מצטבר של כ-100 מיליון שקל מפעילויותיה אלו.« מאת שי שלו ואסנת כותן « קרדן מכרה לדן ורנר את אחזקותיה בסבארו; תרשום רווח של 6.5 מיליון ש' « ורנר יפטור את קרדן מהשיעבודים לטובת סבארו ויפרע חוב של 1.9 מיליון ש'