בעלי פמ"א סגרו את החברה כי ועדת השרים לכלכלה לא דנה בשיפוץ תחנת-הכוח שלה

חברת פמ"א - פיתוח משאבי אנרגיה - הפסיקה החל מהיום בצהריים (ג') את פעילותה. 35 העובדים שנותרו בה הוצאו לחופשה ללא הגבלת זמן. כך נודע ל"גלובס". פמ"א נמצאה באחרונה בתקופה של אי ודאות. זאת, על רקע החלטת שניים מתוך שלושת בעלי המניות - חברת החשמל ובתי הזיקוק - למכור את מניותיהם בחברה.

חברת החשמל מחזיקה ב-%50 ממניות פמ"א, ואילו בתי הזיקוק וכי"ל מחזיקות, כל אחת, ב-%25 מהמניות. לפני כחודשיים הושג הסכם, למכירת השליטה בפמ"א לחברת החשמל האמריקנית הגדולה NRG.

היום החליטו ראשי פמ"א להשבית, עד להודעה חדשה, את הפעילות היחידה שנותרה בחברה - פעילותה של תחנת הכוח ההדגמתית, הפועלת בהספק של 6.5 מגוואט ו-50 טון קיטור.

מנהל תחנת הכוח ההדגמתית, מוטי בר, אמר ל"גלובס", כי "התקבלה הוראה מפורשת מטעם הנאמן של החברה, רו"ח צבי יוכמן, להפסיק עוד היום את פעילות תחנת הכוח".

מתברר, כי התחנה חייבת לעבור בדחיפות שיפוץ, בהשקעה של 5 מיליון שקל. אך פמ"א אינה אמורה להשקיע סכום זה, אלא חברה בת - רותם - של קונצרן כי"ל, בעל המניות השלישי בפמ"א.

שר התשתיות, אליהו סוויסה, אמר היום ל"גלובס", כי העברת תחנת הכוח להפעלתה של רותם מתעכבת. זאת, משום שרותם לא מוכנה להשקיע בה כספים, כל עוד ועדת השרים לענייני כלכלה אינה מתכנסת לדיון בנושא.« מאת דוד חיון « בעלי פמ"א סגרו את החברה כי ועדת השרים לכלכלה לא דנה בשיפוץ תחנת-הכוח שלה